matchrapport: Helsingborgs DFF - Råå IF 10/6

jag blev väldigt varmt välkommen av hemmalagets tränare när jag kom dit. i ett hett ochsoligt väder dömde jag en mycket bra fotbollsmatch. båda lagen spelade riktigt bra fotboll, och jag fick veta att det var seriefinal i damtrean, norra. det var inget jag hade räknat med, men riktigt skoj var det.
en del missar gjorde jag säkert, men jag är ändå ganska nöjd. med tanke på mina senaste matcher som inte varit någon hit.

Matchen slutade 1-2, med vinst för bortalaget Råå. Om man tittar på matchen rent fotbollsmässigt så hade det, enligt min mening, varit mest rättvist med ett oavgjort resultat. men det är trots allt målen som räknas och det gjorde Råå flest.

hemmalagets tränare var efter matchen inte nöjd med min insats, då jag enligt honom missat en boll som var inne och han menar på att det skulle ha slutat 2-2 i så fall. men hela bollen skall vara inne och jag anser inte att den var det. det är möjligt att jag har fel, jag är bara människa. men allt hade varit fan så mkt lättare om jag haft linjedomare, då hade det inte blivit ngt tjafs för då är vi tre stycken som skall leda matchen och tre personer som bär ansvaret, man är inte utelämnad ensam åt ödet liksom.
men det är något vi håller på att fixa med skånes fotbollsförbund, det måste bli bättre med linjedomare även i dammatcher. det fungerar inte som det gör nu i längden.

Sandra Nilsson 133410


Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0