11 oktober 2007

herregud. såg att jag inte skrivit någon här sen i juni strax efter studenten. man kan väl säga att det hänt en hel del. det finns ju dock folk som läst min blogg dagligen och varit sjukt intresserad av mitt liv, och nu har hon gått och fått en dotter också. haha. GRATTIS JENNIE! hon måste väl få ha något skoj att göra om dagarna nu när hon ska gå hemma ochj vara mammaledig! :)

det har som sagt hänt en hel del. jag kom in på väktarutbildningen och pluggar där just nu. kan väl säga att det är riktigt trevligt. många trevliga människor har jag träffat och jag är helnöjd med klassen och alla lärarna och allt är bara allmänt toppen!
har till och med fått jobb på ett bevakningsföretag! man kan lugnt säga att med all säkerhet är det precis just detta jag ska syssla med i mitt liv. jag är så himla stolt över mig själv för att jag kommit på det!

sen har det gått riktigt bra med dömningen också. det har blivit pojkallsvenskan och division ett och om lite mer än en vecka ska jag antagligen gå som assisterande i damallsvenskan, om allt vill sig väl. och det är verkligen något att vara stolt över. :)

just nu är mina föräldrar på cypern på semester, jag kunde inte följa med eftersom jag har VU-lektioner i skolan och det är enligt Rikspolisstyrelsen 100% obligatorisk närvaro på dem lektionerna för att man ska kunna bli godkänd som väktare och få sin licens och så. så det var bara att stanna hemma. :) men jag tycker verkligen att det är skoj i skolan så jag har inte alls något emot det. men visst hade det varit skönt att komma ifrån sverige och ner i värmen ett tag.

har faktiskt gått och skaffat mig en häst också. eller ja, det är en som behöver hjälp med ridning och så uppe i ängelholm som jag haft kontakt med. var även och tittade på hästen i tisdags. och den var riktigt fin. en femårig connemarakorsning, isabellskäck. verkade helmysig. på lördag ska jag dit och provrida. men det känns som att det blir jättebra. det är bara 3 kilometer till ridhuset och det finns två st utomhusridbanor att låna, där den ena ägaren är westerntränare och den andre hopptränare så det är perfekt. och människorna som äger hästen är verkligen trevliga. så vi får hoppas att allt blir jättebra!

idag har jag varit hos sarah. käkat mat och fikat och kollat på "du är vad du äter". haha. och hennes småbröder är verkligen för roliga. riktiga snorungar är det.. haha.

allt i mitt liv är verkligen perfekt just nu. har träffat underbara människor som blivit hyffsat bra vänner, ska börja rida igen, dömningen går bara spikrakt uppåt och jag har ett underbart förhållande med världens finaste människa! paul ardenmark

pusspuss <3


Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0