30 oktober 2007

shit, livet är en som en enda soppa. allt är krångligt och jag har ont i magen och man vet liksom inte hur saker och ting ska bli. på torsdag har jag både det praktiska och det teoretiska provet på skolan, och det är liksom det som det hänger på om jag kan börja jobba som väktare redan nästa helg. jag är så nervös att jag kan skita på mig, igår när vi pratade om det i skolan så fick jag som en spark i magen. jag kommer inte kunna sova på onsdag, det är en sak som är säker.

men med hästen går det i alla fall ganska bra. hon är hur lugn och snäll som helst, bara lite stirrig ibland men det har ju sina orsaker. är man bara fem år har man inte varit med om så mycket och man får ha full förståelse för att hon blir lite rädd och så ibland för saker som hon inte är van vid. men hon är underbart fin!

idag har jag varit och ridit i förmiddags, riktigt trevligt faktiskt. det gick skitbra, red ett sånt westernprogram nere på åses ridbana och det gick ganska bra, bara det att hon inte ville hem sen när vi väl skulle gå, hon ville träna mera. men det får vi ta på torsdag efter mitt prov. det känns verkligen riktigt bra att hon börjar gilla mig och trivas med mig. :)
sen ska jag köra och hämta paul på jobbet i helsingborg och så ska vi köra hem till mig i svalöv. måste verkligen plugga till torsdagens prov, imorgon kommer det ju inte bli så mycket tid, för då ska vi ju ha lektioner på brandkåren hela dagen, ända till fem. kommer bli en sjukt jobbig och lång dag.
ska bli riktigt najs att träffa pappa också, han åkte ju till barcelona i fredags, och han sa igår att han hade något med sig hem till mig. är så nyfiken på vad det är. kan nästan gissa att det är en fotbollströja! :)

pratade med HDFF:s ordförande innan också, lånade ju ut min domartröja till deras målvakt när jag dömde dem mot stattena, så har jag inte fått tillbaka den. men han skulle lösa det! :) får bara hoppas att jag har den innan jag ska döma svalövscupen, den börjar ju den 9e november och då ska jag döma P16, sen ska jag även döma damerna den 16e november. ska bli riktigt skoj, har ju aldrig dömt på en fredagskväll där förut. då är där ju så otroligt mycket folk osv. man får sig en extra kick då!

pusspuss <3


Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0