1 december 2008

paketkalender : smakis apelsindricka

gud så gulligt det var av mamma och pappa att göra en paketkalender till mig i år, fast jag har flyttat hemifrån. även om det inte är några värsta stora grejer man får i den så är det ändå gulligt. blir glad varje dag och varje gång jag ser den. :)

idag har jag varit riktigt duktig och fått gjort massa med nödvändiga och viktiga saker. gick upp i morse och åkte direkt ner till arbetsförmedlingen där jag skrev in mig och snackade med en kille som hjälpte mig med a-kassa och sånt skit. och fick en tid då jag ska träffa min personliga kontakt och gå på informationsmöte osv. tycker faktiskt att det ska bli ganska intressant, fast det är ju min framtid det handlar om.
sen direkt efter det gick jag bort till securitas för att få mitt schema för i december, blev inte så mycket men ändå något. visste någonstans i bakhuvudet att det skulle bli såhär. menmen, jag får ju stå mitt kast för det med körkortet. sen så kommer det ju ordinarie personal tillbaka från tjänstledighet efter nyår så det lär inte bli så mycket då heller, thank god for shell. hehe. verkligen tur att jag har det jobbet också. vet inte hur jag skulle klarat mig annars. även om det inte är så mycket så är det alltid något. bara man sköter sig och gör vad man kan och visar framfötterna och ställer upp så kan det ju bara bli mer.
sen efter det bar det iväg till banken för att fixa massa med mitt konto och få pengar och lite så. och efter det så gjorde jag en sak jag ALDRIG trodde att jag skulle göra. jag beställde klippning hos en HELT ny frisör. inte helt nyutbildad men ny för mig, har aldrig klippt mig där innan, salong mixed hette det. natha sa att dem var bra. så jag får väl lita på det. fan det är hemskt att tänka på. men jag beställde redan imorgon så slipper jag gå runt och grubbla på det så länge, då är där inte heller tid att avboka det. hehe. jag brukar ju göra det annars när jag ska klippa mig på ngt nytt ställe. hehe. menmen. vi får väl se. jag kan ju inte mer än se förjävlig ut när jag kommer därifrån, och det gör jag ju redan!?!?!?

sen nu när jag kommit hem och vi skulle laga mat så började vi storbråka, jag och paul alltså. usch så jobbigt det är. man vet inte vad man ska göra. man har sin stolthet men man vill ändå försonas, men ändå inte. äääsch han får komma till mig. OM han nu gör det. men det lär han väl, för jag tog min bilnyckel så han inte kan ha min bil till jobbet imorgon. han får minsann ta tåget, kan han inte behandla mig väl så ska han minsann inte ha min bil heller. det är inte mer än rätt tycker jag. jag får ju inte ens se på hans TV i VÅRT vardagsrum. han får stå sitt kast helt enkelt.

sitter här och lyssnar på megahög musik i hörlurar och spelar shanhai, mkt trevligt. ELLER INTE!!! men jag får väl snart hoppa in i duschen och sen gå och lägga mig, ska upp och jobba imorgon. sen direkt till frissan. hehe. :S

pusspuss <3


Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0