17 december 2008

paketkalender 15 december: 1 ask extra drops redberry-smak
paketkalender 16 december: 1 tandkrämstub
paketkalender 17 december: 1 flaska kolsyrat bordsvatten med smak av blåbär-hallon

vilken dag. och usch vilka dagar de senaste har varit. man kan inget annat än sucka och pusta ut. igår morse när jag slutade jobba och skulle köra hem och sova så startade inte min bil, den var stendöd. man kunde vrida om nyckeln men den var tyst som i graven. gissa om jag blev nervös. varför ska allt dåligt hända på precis samma gång? VARFÖR???
och paul blev ju inte den gladaste när jag kom hem vid 6-tiden och talade om att han fick ta tåget. så stressad han blev. stackarn. men det var ju inget jag kunde hjälpa. och igår så jobbade jag på shell hela kvällen medan han och filip höll på och försöka mecka igång den. men utan resultat, såklart. som tur var fick jag ett nytt batteri till bilen av en stammis på shell, vet inte vad jag hade gjort utan det. han bara kom när han hörde att vi diskuterade det på jobb, och sa att han hade ett batteri stående ute i bilen och att jag kunde få det. gissa om det var precis lägligt och jag blev såå glad. måste berätta för honom att det fungerade sen när jag träffar honom!
men det var bara ett biltema-batteri och dem är ju inte dem bästa så idag fick jag köra upp på AD-center och köpa ett nytt batteri till bilen. ett bra sådant! pappa och rickard kom och hjälpte mig att bogsera hem bilen från parkeringshuset nere i stan och sen bytte dem till det provisoriska batteriet. vad hade jag gjort utan dem!?

paul blev också glad. såklart. han bjöd mig på mat på en thairestaurang idag, visserligen så hämtade vi maten och åt hemma men ändå. tanken som räknas ju. vi pallade inte äta ute någon av oss. sen nu har filip kommit hit och dem ser någon tråkig actionfilm och jag har varit på maxi och handlat lite förnödenheter.

har varit på möte på shell också idag. gick relativt bra tycker jag. imorgon ska jag jobba med ... och vi får väl se hur det går. förhoppningsvis tar ... sitt förnuft till fånga och ber om ursäkt eller också blir det en mycket intressant arbetsdag. men vi får se hur det går. det går säkert bra. det har ju inte varit några problem innan så varför skulle det vara det nu?

chefen på securitas ringde också idag och jag fick lite mer timmar där. glad blev jag såklart. men jag måste jobba när vi ska ha julmiddag med mina föräldrar och det är ju lite tråkigt. men det är sånt man får ta. kanske får köra ner där och äta lite och sen köra hem och jobba. vi får se hur det blir. men nu ska jag hoppa in i duschen och sen gå och lägga mig. börjar jobba 05.45 imorgon och ska ju helst vara där lite innan också. suck. och jag som inte är någon morgonmänniska :(

pusspuss <3


Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0