19 december 2008

paketkalender: 1 pkt servetter med jultomtar på

just i skrivande stund har jag varit vaken i ett helt dygn i streck. min väckarklocka sen igårmorse ringde precis. hehe. gick ju och jobbade på shell och sen hem och ta det lite lugnt ett tag. sen när paul kom hem så mös vi lite i soffan.

sen fick han lite gröt innan han skulle köra iväg med sin bror. och under tiden han var borta så gjorde jag degen till lussebullarna och fixade iordning maten, i form av tacos. blev supergott. det stod framdukat sen när han kom hem. men innan dess fick jag ett litet ryck. körde iväg till netto och till hemköp och köpte lite ingredienser till julbord som jag tänkte bjuda min älskade på idag. han är såå bortskämd när det gäller maten. han får precis allt utan att behöva lyfta ett finger. men det är ju jag av oss två som är mästekock! :)

sen efter maten och efter att lussebullarna var klara så satte vi igång en kastrull med knäck. och under tiden ringde dem från jobb och frågade om jag kunde jobba, hade fått en extrabevakning. och det är klart man ställer upp. 
så nu har jag suttit typ hela natten och tittat på film och snackat med folk på msn och letat kläder på internet. kan ju säga att jag börjar bli bra trött. suck. ögonen vill liksom bara falla ihop. men det var värre igårkväll när jag började. gud så trött jag var. men drack en redbull, så blev det bättre. och det är nog snart dags för en redbull till känner jag. det börjar dra sig riktigt i ögonlocken nu. helst av allt vill jag bara hem och sova. måste förresten in och handla en ny julskinka också. skulle köpa en färdigkokt som det bara var att brilljera men jag gjorde ju ett enormt misstag där. köpte en rå som man får tillaga från grunden. haha. och det kommer jag ju inte ha tid till idag. kommer ju sova som en stock hela dagen typ. hur ska jag få tid till att laga ihop ett julbord och sen dessutom äta det?! hehe.

sen ikväll/inatt kommer nina också. förhoppningsvis. hennes pojkvän gustav kunde kanske inte hitta hundvakt till sin hund så det är inte säkert. men hon kommer kanske utan honom annars. saknar henne som bara den. har nog aldrig saknat en riktig vän så enormt mycket innan. eller jo det har jag ju, men det är svårt att förklara. började i samma klass på Tech Futurum och började umgås ofta ofta, och sen var utbildningen slut och hon flyttade tillbaka till norrland. fatta vilket enormt tomrum det lämnade efter sig. och sanna som också umgicks med oss, hon blev ju gravid och har fött sin lille milo nu. saknaden efter henne är också enorm. snart måste vi ses alla tre alltså. får väl åka upp till sanna i örebro en helg sen. :)

fick förresten schema från securitas idag. blev nöjd. och även kallelse till kompletteringsutbildning, 2 stycken dessutom och det visade sig att jag ska bo på hotell i 2 nätter. ska bli skönt. hoppas man lär känna någon trevlig person där uppe så man inte spenderar all tid ensam på kvällarna efter att kursen är slut. men det är i göteborgstrakten så kanske man kan träffa pp då? förhoppningsvis.

men nu ska jag ta mig in på blip och spela en stund!

pusspuss <3


Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0