7 oktober 2008

du var man hemkommen från jobb. sabina ringde igårkväll och hennes dotter stella hade blivit sjuk och fått feber så hon ville jag skulle jobba på dagen idag, och jag hade ändå inget annat för mig, skulle bara vara hemma och vänta på att paul skulle komma hem så vi kunde sticka till simhallen. det var faktiskt en ganska trevlig dag på jobbet, gillar dem passen där jag jobbar med stefan ett par timmar och sen kommer micke. dötrevligt. man får mycket hjälp och allt är kanon. sen kom sanna, så snackade jag lite med henne. kanondag helt enkelt. det som hände sen när jag körde hem var däremot mindre kanon. haha. hade typ kommit en liten bit, bort till brännbornskorsningen och så upptäcker jag en jävla RÅTTA som ligger på min vindruta. den bara ligger där och rör sig inte ur fläcken, gissa om jag började hyperventilera då?!! satt och pratade med sarah i telefon, och hon bara "sandra, va e de?!". helt sjukt. vem fan kan ha lagt en råtta på min bil? jag menar, den har ju inte hoppat upp där själv. det allra värsta var att det var en RIKTIG RÅTTA, inte något fejkat gosedjur, utan en RIKTIG. helskumt. så ringde jag till jobb och frågade både micke och sanna men dom bara skrattade och sa att stefan var grymt misstänkt så ska ta itu med honom imorgon. :)
paul fick komma ner och ta bort den för jag vågade fan inte hoppa ur bilen ens, så ringde jag pappa och han bara skrattade, inte en jävel som tyckte synd om mig. men det var ganska roligt nu när jag tänker tillbaka på det. men fy så äcklig den var. den var så jävla stor också, halva gosan fan. usch!!!
tog faktiskt en bild på den som jag ska slänga in här sen, får inte cd-rom-enheten i pauls dator att fungera så kan inte göra det nu, måste ju lägga in programmet till mobilen först för det finns inte här. men usch! vilka mardrömmar jag kommer ha i  natt. haha. :)

jag och paul började se en riktigt bra serie igår. har laddat hem de tre första avsnitten, riktigt bra är den faktiskt. tror inte fler än tre avsnitt har gått på TV än, och de går inte ens i sverige, utan i storbritannien på BBC. men skitbra är den, ska försöka få hem alla avsnitt efterhand som de släpps på internet. vill inte missa detta. ska fortsätta med avsnitt 2 ikväll. spännande som fan.

men innan dess ska jag laga lite mat till mig, paul får värma gårdagens. ;) och så ska vi sticka till simhallen och simma. ska bli så grymt skönt. efter en sån här dag kan jag gott behöva det, annars får jag övertala paul att sticka till gymet istället men det lär jag väl knappast lyckas med, han är inte så stort fan av det tyvärr. och jag som älskar det. :(

men nu bär det av i alla fall.

pusspuss <3


Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0