vinterhalvårets godaste frukt



oooooh, det vet väl alla vilken det är?! satsumas såklart. eller ja, clementiner. dem har ju verkligen säsong nu, det är ju så att olika frukter finns det gott om vid olika tider på året och jag vill ändå tycka att det just nu är satsumas/clementiner som regerar fruktmarknaden.

egentligen så kan jag ärligt säga att jag inte vet skillnaden, men jag tror att clementiner är lite större och lite sötare och att satsumas är lite mindre och lite mer syrliga. har jag fel?

om någon annan vet så här gärna av er, för det är alltid kul att veta så man inte säger fel. hehe.

jag gillar när det är lite syrligt och man nästan grimaserar när man äter den, så jag gillar satsumas, om min teori stämmer då vill säga.


vilken är eran favoritfrukt just nu?



Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0