13 februari 2009

fredagen den 13e. det betyder väl inget som traditionen säger? vi får minsann hoppas att det inte gör det. för idag ska jag och paul ha mys. ska laga middag och försöka ha den klar när han kommer. har handlat geléhjärtan och ostbågar och det kommer bli såå najs. ska tända levande ljus och allt kommer bli perfekt. jag bara vet det. sen måste vi kela med bebisarna också. det är ett MÅSTE!!!

såhär såg det ut på köksbordet i morse när han gick upp för att äta frukost:
presenter till paul
gulligt av mig va?

måste kanske tillägga att rosorna är av plast. paul berättade innan han gick på jobb att han tyckte det var konstigt att jag skrev på det viset först när han såg det, för rosor i en vas håller ju inte särskilt många dagar innan dem börjar vissna. han till och men började plocka fram en vas och skulle ställa dem i vatten osv. haha. han blev lite lurad där. sen fattade han till slut och då kom han in till mig i sovrummet och bara skrattade. men han blev glad i alla fall. (kalsongerna köpte jag för 99 kronor på kappahl och rosorna för 49 kronor på guldfynd.) saknar honom nu faktiskt. vill bara att han ska komma hem!

men usch sån feberfrossa jag har. verkligen skönt att vara hemma och ledig idag. kollade tempen innan och jag har nästan 39 graders feber. ligger bara och kallsvettas hela tiden. det jag äter smakar ingenting, har ont i halsen, ont i näsan och ont i huvudet odh så är jag allmänt megaförkyld. suck. ska bennemej komma igång med träningen nu ordentligt så jag kan bygga upp ett bra immunförsvar för som det är nu så är det helkass. åker på allt som går ju. så jävla trist. har i alla fall börjat äta vitaminer och så, så det är en bit på vägen. känns bara så bull om man ska behöva sjukanmäla sig från nya jobbet såhär i början, det vill man ju inte. men är man sjuk så är man. men jag ska fan bita ihop in i det sista. vi får se hur jag mår imorgon bitti.

har gjort en megagod gärning idag också. var uppe på maxi och skulle köpa lite ingredienser till maten jag ska laga. så fanns det såna kulspetspennor för 5 kronor för tio stycken. så jag köpte faktiskt fyra paket (20kr) och så körde jag upp på shell och gav dem till chefen. alla pennor bara försvinner där uppe. hon blev faktiskt jätteglad. men vi hann inte snacka för där var hur många kunder som helst i buktiken men gud så fint där har blivit. ska bli riktigt skoj sen när det är helt klart och det är minsann inte mycket kvar. i nästa vecka tror jag. i början. men kommer vara ovant som fan att jobba i början, men det är det väl alltid med nya saker.

måste bara berätta lite om mitt nya jobb. trivs hur bra som helst. människorna, miljön, staden ja ALLT är verkligen jättebra. ett helt nytt sätt att tänka och en helt annat atmosfär. det är roligt att gå till jobbet igen. man är inte rädd för att göra misstag och går och spänner sig hela tiden. man oroar sig inte för att folk ska snacka skit. man kan säga saker som man tycker, tänker och känner och alla bryr sig om varandra. det är så himla skönt. man kan skämta och ha roligt samtidigt som man jobbar och det tycker jag är oerhört viktigt. en stor guldstjärna till mina nya arbetskollegor!

men nu ska jag börja på maten. sen är jag outofblogging hela kvällen, ska nämligen som sagt ägna mig helt åt min älskling! ♥

pusspuss <3


iza-linn

Va gullig present! :D Önskar jag hade haft mer pengar så jag hade kunna köpt något till min pojkvän :x

2009-02-16 @ 11:14:04
Bloggadress: http://izalinnn.blogg.se/

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0