5 februari 2009

nu börjar det verkligen närma sig slutet på jobb, 7eleven tar stora steg in i shell-butiken som undan för undan börjar lysa mer och mer med sin frånvaro. fick beställa nya kläder idag med. kommer bli sjukt kul när det väl är invigning. sen så började vi även med att göra iordning alla filmer och allt sånt som varit i lådor och så i kassalinjen som blivit riven. det måste ju ha plats någonstans. så vi har fått tänka till lite. och med mej och emanuel där, vem är då hjärnan. haha. ;) nej emanuel är för go! men jag började med det i alla fall, och fixade cigaretterna enligt planogrammet, och snackade med snuskillen och imorgon blir det lite beställning av muffins och sånt. är lite roligt när man gör lite annat än bara står i kassan och expedierar kunder. så jävla synd att man inte har fast tjänst där så man kan få lite mer ansvar för det hade verkligen varit roligt. menmen. sånt är livet.

efter jobb blev jag hämtad av paul, jobbade över typ tio minuter frivilligt för jag inte ville stå och vänta på honom. men så skulle vi köra in till maxi och handla smör, som jag glömde igår. och när vi går där så är det värsta reapriserna på cyklar. och vi bara stannar till och tittar lite och beundrar dem. och sen bara faller vi. först står vi och diskuterar aslänge. sen sticker paul hem och fixar med internetbanken och så och nu sitter jag här och ska strax laga middag medan paul är nere i källaren och meckar med våra nya cyklar. vi köpte varsin. skitfina! är superstolt över dem. tänkte jag skulle lägga upp bilder senare ikväll när paul gjort dem klara. dem var lite dammiga också efter att ha stått i affären så ska torka av dem med en trasa också. är så glad att jag hade kunnat hoppa högt massor av gånger! men vi som bara skulle handla smör?!?!?
det sjuka var att jag fick sitta och vakta cyklarna medan paul var hemma om och fixade med pengar och så. och då kom det typ tre kunder som ville ha just dem cyklarna som jag vaktade. till och med var där en kines som hämtade personalen för att han inte tyckte att det var rätt att jag skulle vakta dem för han ville ha den ena. men jag fick rätt. sen så var där ingen prislapp på min heller men jag antog att den kostade 997:- som dem andra likadana som också stod där men sen när jag fick prata med han som var ansvarig så sa han att min kostade 1295:- men att nycklen till låset var borta, så sa jag att det var ju inte så bra och att jag då kanske inte var intresserad, men han bara sänkte priset till 997:- då och monterade bort låset. skitbra. nu kan man minsann pruta på maxi!

och kattungarna bara växer och växer. man hör nästan hur det knakar i hela lägenheten. :) ska ringa och prata lite med min faster sen. hon är duktig på det här med kattungar och så. kan ju vara bra att veta en del saker, som ifall gosans beteende med dem är normalt osv. hon går ju iväg med den ena ibland och lägger sig under sängen med den och så. men det är olika vilken unge hon gör det med så det är lite knasigt. men vi får väl se. dem verkar må hur bra som helst båda två och dem går upp i vikt och äter och piper. är så stolt över dem!

men nu ska jag se vad vi har i frysen som vi kan ha till middag. där var ju ingen falukorv fast vi trodde det. :( vi som skulle ha korv stroganoff med ris idag. men vi letade igenom heeeela frysen men hittade ingen. annat är där ju!

pusspuss <3


Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0