5 januari 2009

vilken match. kom nyss hem från Lindab Arena efter matchen mellan Rögle och HV71, där rögle vann med 6-5 full tid. men gud vilken spännande match, massor med känslor och slagsmål och vändningar. man var helt uppe i varv hela tiden. och ett av målen som rögle gjorde skulle egentligen inte ha blivit mål, pappa såg matchen på TV och spelaren sparkade in pucken och det får man inte göra. men tur är det att han godkände det. :) för vilken sopa domaren var, brukar absolut inte klaga på domarna, men detta var en riktig skandal. fattar inte det, när det är på den här nivån borde det fan inte vara så svårt. han borde fixa det, annars har han inte där att göra. det roligaste var ändå att igår när jag var och handlade på maxi och paul väntade i bilen utanför, så kom han på att vi hade pantflaskor i bagageluckan så han pantade dem, bara det att vi möttes vid utgången och då hade jag redan betalat när han kom med pantkvittot. så vi tippade på lången för pantpengarna istället. tippade för 30 kr som följer:
Färjestad - Brynäs       1
Luleå - Djurgården      2
Rögle - HV 71               1
Skellefteå - Frölunda   1
Timrå - Modo                 1
och gissa vad, ALLA RÄTT!!! och inte nog med det, det var 65,84 x pengarna. det blir nästan 2000 kronor, så mycket har jag aldrig vunnit när jag har tippat på lången. men det ska gå raka vägen in på mitt och pauls resekonto som vi ska öppna imorgon. fatta vilken tillfällighet ändå, det är liksom en på tusen. har fortfarande inte fattat att det är sant, men det är det!

simon var också med på matchen, han kom med tåget innan i eftermiddags och då körde vi och fixade sladd till min skrivare så vi kunde skriva ut biljetterna till matchen och så hämtade vi pizza som vi kunde ha till middag, pallade inte laga mat. hade ju nyss gått upp liksom när det var dags att köra ner till stan. var runt i flera affärer och skulle köpa papper till skrivaren också men det fanns ingenstans, fattar inte det. det brukar det väl finnas, eller?!

nu ska jag utmana simon i tekken. får väl övertala paul att vara med och möta vinnaren. ;) sen blir det väl film eller mitt nya disney-monopol (man får ju tvunget testa det, köpte det mest för att det är sött)

pusspuss <3


zandra

Hej jo det är blekinge. trivs jätte bra i vårt lilla hus. Hur går allt för dig?

2009-01-06 @ 14:31:23
Bloggadress: http://zeddi.blogg.se/

sofie

vad bra :D det går bra, pluggar hemifrån för tillfället. jag blir klar 2010 :) alla rätt fan vad kul :)

2009-01-06 @ 16:40:02
Bloggadress: http://hotstuffs.blogg.se/

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0