en otroligt bra tisdag

jag lovade ju att berätta lite om tisdagens händelser.

som alla som känner mig vet, dem som läser min blogg ofta fattar det säkert, så är jag ingen morgonmänniska direkt. klarar inte av att gå upp tidigt på morgonen, hatar det verkligen. och natten mellan måndag och tisdag somnade vi kanske vid fem på morgonen eller nåt sånt alla tre på min soffa. tjejmys! :)
och sen väcker fröken lundqvist mig vid tio-tiden. USCH!!! fan va trött jag var och jag ville verkligen inte gå upp, men det är klara man går upp när man har sånt fint besök. hihi.
så vi gick upp och åt lite och gjorde vid oss och så, sen begav vi oss till hembygdsparken för en promenad och en glass. jättesynd att inte emilia kunde följa med, men hon började ju jobba klockan tre. här kommer lite bilder därifrån:

såhär såg marie ut när vi skulle ut i somriga vädret på promenix

jag och min pp i sommarvädret

gud så mysigt att gå till hembygdsparken med sina barn och leka i det fina vädret

visst är det en mysig stig att promenera på?

marie tycker det är mumsigt med choklad-vanilj-mjukglass med jordgubbsströssel

otroligt fin bild med båtarna i den lilla hamnen i ån

titta sån otroligt fin blå himmel det var igår, riktigt härligt väder

titta grisarna som bökar i hagen. hihi. supersöta.

såna här kaniner är så söta, precis en sån hade pelle i saltkråkan

gud så gulligt, småbarn har gett sina nappar till årets kaninungar

efter promenaden så körde vi till hemköp för att handla lite ingredienser till middagen och lite gottit till kvällen, som skulle spenderas hemma hos emilia.
middagen var färdig när paul kom hem från jobbet och det bjöds på klyftpotatis, vitlöksmarinerad kycklingfilé och fläskkotletter med grönsallad och tomat-bearnaisesås. riktigt mumsigt blev det. speciellt salladen. gud så god den blev, nog en av dem godaste salladerna jag ätit på hur länge som helst.
nu tänkte jag bjuda på lite bilder från kvällen hemma hos emilia, som verkligen blev en lyckad kväll med singstar och alkohol och trevligt sällskap.

oskar, anders, paul & emilia. killarna ville också sjunga singsar så jag fick flytta på mig

det är minsann inte lätt att vara bäst! ;)

ja vi ÄÄÄÄÄR rädda för dig anders, du ser såååå farlig ut

oskar var nykter eftersom han körde, men syns det verkligen?!?

hmm, vad är det för min anders? vad försöker du med?

kan inte anders se ens lite normal ut på en endaste bild?

nu ska det smakas norrlandsguld, marie står och filmar med hennes mobil

undrar om det var ölen som smakade konstigt med tanke på hennes min?

vi skrattade så vi grät, marie är ett levande exempel på de. haha.

oskar skrattar faktiskt! :) och anders räcker finger, så får man inte göra. ajjabajja 

oskar sitter i anders knä medan marie sitter i oskars knä

anders och jag, det tog ett tag innan det blev en acceptabel bild. haha

anders bandage som jag under kvällen av någon anledning döpte till miklo

oskar och marie sitter och plockar ihop mitt playstation och alla mina singstar-spel

anders gör minsann inte en normal min på ett enda kort.

marie och jag, och min favoritdricka (drack direkt ur flaskan)

vill du smaka, gumman?!

man blir minsann blå om tungan av min sourz tropical blue!

jag och min underbara vän emilia

jag, emilia och marie. en av få bilder med alla tre den här kvällen

anders försökte pussa en sovandes paul på kinden, men han började vända på sig. typiskt.

anders försöker med något sorts rumpjuck. haha

bäddning på gång i vår soffa

oooh, såna här fick vi när vi gick in på swea i måndagskväll :)

jahaaa, nu har det blivit enmassa bilder i samma inlägg igen. pallar inte lägga in fler nu. har massor med fler. det kommer kanske fler senare om jag hittar fler bland dem som marie skickade till mig som är extra roliga och bra. men det lär det väl vara.

den här två dagarna har verkligen varit oförglömliga. hoppas det kommer fler såna här dagar snart.
nu måste jag verkligen gå och lägga mig. är supertrött. och detta inlägget tog ändå rätt lång tid att lägga upp. hade inte räknat med att det skulle ta såhääääär lång tid. men sen så sitter jag och snackar med emilia på msn också. kanske det som tar tid med. hehe.

men nu är det sängdags. ännu en jobbedag imorgon.

nattinatti!


Emilia

Fina bilder hehee.. Men snäckan.. D va inte Norrlansguld jue.. D va Norrlandsguld plus glow.. Fiii faaan va äcklig blandning =) Tack för era försök till att intebar sitta ensam & gråta <3 puss snäckan

2009-07-30 @ 05:22:38
Bloggadress: http://mammatillelis.blogg.se/

Lina

Vad kul ni verkar ha haft det :D

2009-07-30 @ 07:24:42
Bloggadress: http://hyresfemman.wordpress.com

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0