folk är bra patetiska

läste i häntextra idag att carolina gynning ska lägga ner sin blogg för att en del personer inte gillar innehållet i den. det gjorde mig ganska arg faktiskt, visst man har andra saker att bry sig om, men det är ändå korkat.

gynning skriver om sitt liv i sin blogg och har många läsare. hon är den enda av alla tusentals bloggerskor som är helt jävla ärlig. hon skriver om allt dåligt i hennes liv men även om allt bra, hon är ärlig och säger precis vad hon tycker och tänker. det är enormt beundransvärt.

andra bloggerskor som exempelvis blondinbella, kenza, foki osv. bara babblar på och skriver det folk vill höra och det dem tror att dem blir extra omtyckta för. dem skriver saker som gynnar dem själva och deras kändisskap och deras blogg. det gör inte gynning. hon bryr sig inte alls om det där. hon lever sitt liv utan att bry sig om andra.

om det nu är så att man inte gillar hennes blogg och inte gillar det hon skriver där, varför ska man då ta sig tid att gå in och läsa överhuvudtaget? och varför ska man lägga ner tid på att kommentera det hon skriver? kan man inte bara låta hennes blogg vara som den är och låta människor som vill läsa den faktiskt läsa den? bara för att hennes språk och livsstil stör en del människor så kanske andra uppskattar det. varför ska två-tre personer (som detta faktiskt verkade handla om, efter vad jag förstod) få förstöra för så många andra?

jag kan själv erkänna att allt hon skriver kanske inte är så strålande och lysande alltid, men hon är i alla fall ärlig och målar inte upp en fasad för sina läsare. hon skriver precis som det är.
ska inte sanningen få leva i vårt falska jävla samhälle? ska precis alla leva under ett vitt skynke och inte våga titta fram och vara sig själva?
ska det vara såhär?

carolina gynning. stå på dig, lägg inte ner din blogg!!!



Lina

Jag ser en blogg som nått för en själv. Så jag skiter fullständingt i va andra tycker om den. Men de får klart läsa och säga sitt, men jag bryr mig inte om nån säger att jag e dum i huvet.

2009-07-20 @ 22:25:44
Bloggadress: http://afreaklikeme.blogg.se/

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0