23 mars 2009

nu är det givetvis natten mellan 23e och 24e men som alla mina läsare säkert vet så är jag uppe på nätterna, oftast, när jag är ledig. igår skrev jag ju ingenting så detta lär väl bli ett ganska långt inlägg känner jag. med många bilder. :)

jag börjar väl att berätta om gårdagens jobb. allt var väl som vanligt. men vid lunchtid körde jag runt och försökte fundera ut vad jag skulle käka. hade ju ingenting med mig mer än frukt och det kan man ju inte leva på. inte enbart i alla fall. så körde jag förbi en pizzeria och dem hade öppet. eller dem hade egentligen inte det fick jag veta sen men dem gjorde mat till mig i alla fall. såå snällt. men i alla fall, det var inte det jag ville berätta.
jag såg pizzerian ganska sent så genade över liksom, svängde ganska snabbt, men bromsade aldrig förrän jag var i svängen redan liksom. och så hade jag en buss ganska nära i röven, och när jag sen stod inne på pizzerian så kommer busschauffören in där och börjar skälla ut mig. jag menar, är han dum i huvet eller? snackade med min gruppledare, och hon höll med mig totalt. vafan, alla kan göra misstag i trafiken. jag såg vägen jag skulle svänga in på sent, körde bara i 30 km i timmen, och så missade jag blinkersen. det kan hända den bäste. jag kör exemplariskt precis ALLTID när jag kör bil inom jobbet numera, och så gör man ett enda misstag och får en utskällning för det. men jag gav svar på tal. busschaufförer ska minsann inte klaga på andra när dem själva köra som krattor. när dem har rent mjöl i påsen så kan dem komma. jag var så arg efteråt att det kliade i fingrarna. en hemsk känsla.

nu till något annat. jag lovade ju att slänga upp bilder på kläderna som jag köpte när jag var på väla i fredags. så här kommer dem.


har sovit hos mina föräldrar i svalöv hela helgen och har inte gjort speciellt mycket mer än jobbat och sen kört hem till dem och sovit och sen kört och jobbat igen. lite tråkigt liv men det är ju desto roligare sen när man kommer hem och får umgås med darlingen.
vaknade vid två idag och tänkte att Gud jag behöver nya stövlar. mina är sönder. och så fick jag så bra lön, både från 7eleven och från sydsec så jag har ju råd. därför bestämde jag mig för att klä på mig kläder, platta håret, sminka mig och göra mig fin och så ringde jag paul och det blev så att vi träffades på familia efter att han slutat jobba och jag köpte ett par skor, eller nej nu ljög jag, jag köpte faktiskt tre par skor. men det var skopunkten. dem skorna som dem har där är ju inte så dyra, och så har dem alltid att man får tre par skor men man betalar bara för 2 par. var även inne på pang och köpte lite småsaker som behövs. sen när vi var klara så var vi inne en sväng på citygross och köpte oboy och lite godis. paul tjatade så om att han var sugen på det så någon gång får man väl synda. hehe.
därefter bjöd jag på glass på hauffes och precis innan vi gick ut till våra bilar för att köra hem så var vi inne en snabbis i blomaffären och köpte påskris. lite tidigt men gud så snyggt det blev. här kommer lite bilder på dagens inköp och mitt fina påskris.


när vi sen kom hem lagade vi mat tillsammans, det blev en variant av flygande jacob. supergott. hittade på lite extragrejer till receptet och gjorde det till mitt eget. supergott blev det. och det bästa av allt var att vi tillagade, förberedde och diskade tillsammans. allt var så otroligt bra. efter middagen så låg vi och mös i soffan och såg avsnitt 15 av legend of the seeker. superbra program. men dem sänder inte det i sverige än, tyvärr. man måste få hemdet på annat vis. hehe. ;) busade även med kattungarna litegrann. såå söta är dom.


här kommer även en bild på min älskade paul. han ville absolute inte vara med på bild. han gör alltid såna miner och försöker aldrig visa sin bästa sida när man står med en kamera framför honom. men gud så söt han är, det är han alltid. han är verkligen den finaste i hela världen.


nej minsann. nu ska jag se vidare på desperate housewives och sen ringa en kompis. hejsvejs!


Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0