27 mars 2009

nu har jag bokat om tiden för besiktningen på min bil. måste ha det innan den 20e för om det nu går som planerat så kommer jag ju vara tvungen att sälja den innan dess så den 2a april kommer jag att besiktiga den istället, vilket innebär en totalrenovering nu på söndag och tvätt på måndag och tisdag. kommer verkligen göra den superfin och ta foto på den osv. sen ska den ju förhoppningsvis in på blocket, min lilla pärla. så ska jag skaffa mig en ny pärla.

idag kom pappa hem lite tidigare från jobbet för han hade huvudvärk, så han gjorde korv med bröd åt oss och vi satt och åt det i köket. supermys att vara hemma med bara pappa, även om vi inte direkt gjorde något tillsammans såå så var det ändå mys.

det är lite sådär mellan paul och mig att han aldrig ringer, det är alltid jag som får stå för den biten. så idag hade jag inte tänkt ringa en endaste gång. vill mest se hur lång tid det tar innan han hör av sig. kan vara intressant. men gud, läste hans horoskop idag och det stod att han kanske eventuellt skulle hitta en ny kärlek, och jag bara NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!! det får han ju inte göra, inte min paul. min älskade paul. det måste jag minsann säga till honom. hihi. nej men ärligt så tror jag inte på horoskop såå, även om dem stämmer ibland, men det är mer när man läser dem efter att händelsen inträffat liksom. enligt min mening. men typ, man får ju ändå en klump i magen när man läser något sånt. det är väl bara mänskligt antar jag.

just nu sitter jag och degar på jobbet. tråkigt som fan, men vad ska man göra. det är hur roligt som helst att rondera sen, det gillar jag skarpt. och idag har jag fått en stegräknare av min pappa också som jag ska börja använda i natt. så kan man jämföra hur olika mycket man går varje natt osv. det är ju mycket mer på lördagar och söndagar än vad det är mitt i veckan, och det är ju bra. hade ju tänkt skärpa mig nu med min träning och att äta rätt osv. och det går bra hittills. har börjat äta någon riskaka på jobbet när jag blir hungrig istället för att köpa något annat. dem ska ju vara proteinrika, sen att dem är goda är ju bara en fördel. och jag har även börjat dricka massor av vatten. supergott är det. jag har fortfarande inte lärt mig att dricka rent kranvatten men det kommer förhoppningsvis. och snart ska ju allt bli så mycket lättare där hemma med träning och så. hur det ska bli lättare tänker jag inte ala om, det får bli en överraskning. men det kommer jag helt klart att tala om senare.

jennie och tuva var inne hos mig en sväng innan idag också. jennie hade sett såna byxor från gina tricot på min blogg som jag köpt och hon funderade på att köpa såna själv så hon fick prova mina. och hon gillade dem. så glad jag blir. :) alltid roligt när andra gillar det man själv har köpt. :)

har även fått mitt schema för april månad nu och det ser ganska bra ut. skulle vilja ha fler timmar bara. men jag klagar inte. det är ju löneökning den månaden också, så det är definitivt inget att klaga på. och ju närmare sommaren vi kommer, desto fler timmar kommer jag att få. :)

men nu hade jag tänkt kolla runt på lite fler alternativ på bilar. mors!



Jennie

Byxorna är skitsköna. Köpte 2 par.

2009-03-29 @ 14:34:35

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0