chihuahua

det är nog den sötaste hundrasen som finns.
jag gillar egentligen inte hundar direkt, en riktig hund (eller hur man nu ska säga) är ju stor och lurvig, skäller och visar tänderna och ja, det är sånt man läser om. en chihuahua kallas ofta av hundmänniskor, för råtta. för det anses inte vara en "riktig" hund. men just en chihuahua är nog den enda hundrasen jag skulle kunna tänka mig, eller någon annan i samma storlek och som ser ungefär ut som en sån, en korthårig, skulle aldrig kunna ha en långhårig hund. våt hund har en hemsk stank, tänk då om hunden är långhårig, då är det mer hår att vara fuktig i och alltså mer lukt. så en korthårig, pytteliten vovve är det enda som skulle kunna komma in i mitt liv.

rasen kommer ifrån mexico och har funnits där i flera hundra år, men den kom inte till sverige förrän på 1950-talet och fick sitt genombrott ca 1958.

där var lite fakta också. men jag har ju berättat innan att mina kompis syster har en sjukt söt chihuahua som heter tiny. dem har så stora bedjande ögon som bara tittar på en och ber en komma hem, så när jag var hemma hos dem och busade lite med tiny föll jag direkt. det enda tråkiga är att paul inte gillar hundar alls, han tycker gosan räcker. men jag tror faktiskt att gosan hade kunnat bli kompis med en hund, hon är ju inte kompis med någon annan. tråkigt nog. hon fräser åt alla. ska jag försöka övertala paul?

tycker ni inte att dem är söta?
blir man inte helt förälskad i deras ögon?
vill man inte bara ta en med sig hem?







Rita

Åh, chiahuahuaor är för söta! Om det stavas så? xD Gud vad liten den är längst ner!

Kramkram, hoppas du får en bra dag <3

2009-05-16 @ 09:33:04
Bloggadress: http://ritas.blogg.se/

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0