en sagolikt vackert djur

det finns ett djur i världen som jag tycker är så sagolikt vackert. det är så fint att jag får gåshud när jag tittar på det. min högsta dröm är att få träffa och ta hand om ett sånt här djur, kanske till och med se ett i verkligheten i dess egen miljö, alltså inte i fångenskap.
någon gång i livet ska jag träffa en zebra på annat sätt än bara på långt håll genom ett stängsel. det svär jag på. jo, alltså, det är ju faktiskt zebran jag talar om här. :)
hur kan man INTE tycka om dem här djuren?
jag menar, det finns väl absolut ingenting som man kan tycka illa om?
när jag var yngre sa jag alltid att "när jag blir stor ska jag tämja en zebra så man kan rida på den". det har jag definitivt inte lyckats med. det närmsta jag varit en zebra är att jag har sett en på en djurpark. men någon gång i livet ska jag komma närmare. det vet jag, någonstans inom mig vet jag det. visst är dem vackra?



Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0