matchrapport: Hyllinge - Jonstorp 26/5-09



hyllinge var alltså hemmalag och blev gästade av jonstorp.
vi kom dit och ena tränaren fattade inte att jag skulle gå på linjen, han tog bara i hand och hälsade på dem två gubbarna jag hade med mig. men jag är van. hehe. han kom och bad om ursäkt efter matchen och förklarade att han inte kopplade för dem hade inte haft någon tjej som dömt dem innan. och det är ju en acceptabel ursäkt, det hände ju alltför ofta tyvärr.

det var en match i division 6 och då har man en del gnäll att vänta och mycket svängig fotboll. och det blev det även i den här matchen. matchen slutade med vinst till bortalaget 2-3. vet inte om det var så rättvist, men dem satte sina chanser och det är trots allt det som räknas i slutänden. hade rättvisan haft en röst i sammanhanget så hade matchen slutat oavgjort 4-4 eller något i den stilen. det fanns en hel del bra målchanser i matchen, men även väldigt många frisparkar och hela 6 varningar.

för min egen del tycker jag att det gick hur bra som helst för att vara första matchen den här säsongen, eller ja, det var faktiskt en bra match av mig över lag. hade lite problem med löpningarna ända ner till hörnflaggan men det är ju ett återkommande problem hos domare som har lite dålig kondis, och det har jag ju för närvarande. men det är den jag håller på att träna upp genom att spela fotboll och döma och träna för övrigt, så det kommer att bli bättre. annars fick jag mycket beröm för min spelförståelse och att jag har så mycket is i magen gällande offsiden, att jag väntar och ser vem som tar bollen och att jag verkligen är säker på min sak när jag vinkar.
med andra ord var dem mycket nöjda med min insats, både mina domarkollegor och båda lagen. även ett par stycken i publiken kom fram och berömde mig och det gör att man växer desto mer som person och självförtroendet får sig en rejäl skjuts.

det började regna efter matchen, vi hade alltså tur som fick ha uppehåll hela matchen igenom. tack!

Sandra Nilsson 133410



Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0