förlåt mina vänner

jag måste be om ursäkt, detta är första gången idag som jag öppnar datorn. fortfarande sjuk som jag är, i natt efter att jag och paul sett det nya merlin-avsnittet så blev det mycket värre. fick skitont utanpå halsen och ännu mer ont än innan i halsen och kunde knappt svälja eller få luft genom munnen. har inte heller sovit direkt i natt, har vaknat en gång i halvtimmen och sömnen jag fick var jätteorolig.

i morse var jag nere på jourläkarcentralen/akutmottagningen prick tio när dem öppnade och där inne var det en lååååång väntan. var inte hemma förrän halv tre, sjukt tråkigt att det ska behöva ta så lång tid. menmen, denna svenska sjukvård är unik på det sättet. tyvärr.
fick i alla fall order av doktorn att stanna inne och ta det lugnt för att förhindra att det blev värre, för om det blev värre så skulle jag komma tillbaka. någon medicin fick jag inte heller för jag var inte tillräckligt sjuk. haha. vilket skämt. om han bara visste. menmen, han har väl rätt. vad ska man göra åt saken?!

sen har jag ägnat dagen åt att städat lite här hemma. har städat lite, vilat lite och sen städat lite igen och vilat igen. orkade inte hålla på hela tiden, men det är väl förståeligt. det är femte dagen jag mår kass nu, riktigt tråkigt är det. menmen, massa pengar är förlorade, men hälsan är ju mycket viktigare än alla pengar i världen. visst är den?

mitt i all städning fick jag minsann laga mat också. alla säger ju att jag är såå duktig på det, och inte vill jag lämna över några köksredskap till paul då inte! ;) måste ju visa vem det är som är chef i köket. hehe.
det blev i alla fall potatis med mamma scans köttbullar och brunsås, mumsigt. husmanskost på ett enkelt vis. alla kan laga det egentligen, superlätt!

nu ska jag ta och kolla runt lite på bloglovin och svara på lite kommentarer, sen blir det sängen för mig. är helt slut!

nattinatti på er!


Sophie

Nu har jag hittat till din blogg, mycket trevligt!

Hoppas du kryar på dig, det är aldrig kul att vara sjuk! :S Hade ni trevligt hos Fredrik och Martina, mycket folk va?

Ha det bra, Kram /sophie

2009-11-02 @ 13:11:41
Bloggadress: http://htt://lifeassophie.blogg.se

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0