bakning av kanelbullar

idag så typ tvingade jag paul att hjälpa till att baka lite kanelbullar, som ni alla vet (ni som läser min blogg dagligen, ni som är nya är sååå välkomna) så har han spenderat helgen med att äta upp bullarna som jag bakade i torsdags, varenda en. lite dålig stil med tanke på att jag stått flera timmar med det och skulle ha dem att bjuda på folk. så det var inte mer än rätt att han fick hjälpa till. här kommer lite bilder och även ett videoklipp från bakningen. hahaha.

ps. man kan väl säga att det inte riktigt är pauls grej, men han gör så gott han kan och det är huvudsaken.

den här stora fina degen hade vi att jobba med




efter bullarna sen hade jäst på plåtarna så var det dags för pensling!

gosan ville såklart också vara med på ett hörn

här är alla kanelbullarna när hela bakgrejen var färdig!

vi bakade även en genmanipulerad kanelbulle som paul kallar det. han ville tvunget ha en som var mycket större än dem andra och här kommer en bild som jämför! (det var faktiskt paul som tvunget villa ha med den här bilden och att jag skulle ta den)





Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0