TIPS på alternativ till snacks



igår när vi satt och hade fredagsmys gjorde vi en härlig fruktsallad igen. känns som vi gör det rätt ofta här hemma. vi äter näst intill ALDRIG godis eller chips tillsammans när det bara är vi två. det är mer om man ska ut och man är många eller så. jag har kommit fram till att det inte är så himla gott längre. kan ha godsaker hemma i skåpen länge utan att jag rör det eller ens blir sugen, det är annorlunda med paul däremot, men det är en helt annan historia. hehe.
men som sagt, fruktsallad blev det. och här är mitt tips på en UNDERBAR fruktsallad!



2 bananer
2 apelsiner
1 satsumas
20 vindruvor
2 äpplen
½ färsk ananas

det är bara att skära och blanda ihop allting.
om man vill ha lite annan variant på det hela går det urmärkt att lägga i lite chokladbitar, russin, marsmallows, nötter eller liknande och man kan ha det till glas. pannkakor är också att rekommendera. pannkakor med glass och fruktsallad. det är mumma!

ska faktiskt ta och käka lite nu. vi fick över lite igår som jag ska norpa åt mig innan paul kommer på samma tanke. ;) lägger man bara det i en burk med riktigt tätt lock så funkar det dagen efter också, det räcker inte med plastfolie för då kommer det luft in och frukten blir lite "äcklig", det går säkert att äta den då ändå men jag gillar det inte.

det är mycket bättre för hälsan att äta lite frukt istället för godis eller snacks när man är sugen på något, och det stillar sockersuget helt utmärkt!


Linn

Fruktsallad är så himla gott och så enkelt att göra dessutom!=)

2009-11-01 @ 13:38:09
Bloggadress: http://linnnwiklund.blogg.se/

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0