ett steg i rätt riktning

jag känner verkligen att jag (framförallt idag) har tagit ett steg i rätt riktning, i alla fall när jag känner efter hur allting känns.

domarsäsongen har dragit igång, och efter dem två matcherna som jag dömde i helgen så känns det riktigt mycket bättre, allting faktiskt. jag var ute i friska luften och rörde på mig och det var fint väder. jag träffade släkt och vänner och mådde allmänt bra.

när jag sen kom till jobbet igår kunde det inte bli bättre. även om det var jobbigt först, så kändes det verkligen bra. som det är nu så känner jag att den arbetsgivaren jag har idag, är oersättlig.

jag har trott och tänkt att enda sättet för att jag ska kunna börja må bra igen, det är att byta jobb. men mina tankar har varit annorlunda idag, och framförallt i helgen. när nu allting som är roligt och bra för mig drar igång så finns det absolut ingen anledning att ändra på saker och ting som faktiskt fungerar bra för övrigt.
att sen verkligen få veta att folk runtomkring BRYR SIG och ser när man mår dåligt, det är värt så himla mycket att det inte går att sätta ord på.

jag har även hittat en annan sak som jag eventuellt ska dra igång med nu snart, men det tänker jag inte tala om vad det är. men det är en sak jag saknar oerhört mycket och som jag personligen tror kommer att hjälpa mig jättemycket på min väg att börja må strålande igen. jag tror att det hade blivit hur bra som helst, men vi får se. det är inte alls säkert än, därför vill jag inte berätta för någon. inte ens paul vet, och då är det minsann hemligt.

som sagt, att ha människor i sin omgivning som både med ord och gester talar om att ens välbefinnande är viktigt, det är ett stort steg på vägen! bara vetskapen gör livet oerhört mycket lättare!



Jennie

Håller med till fullo det du skrev finstilt. Vetskapen gör mycket! Kram

2010-04-13 @ 09:17:39
Bloggadress: http://nennsan.blogg.se/

camilla

<3<3<3<3<3<3<3<3

2010-04-13 @ 15:35:55
Bloggadress: http://englasmammaa.blogg.se/

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0