när sandlådan är nerlagd

ja herregud vilka människor det finns.

man tycker om människor och gillar att umgås med dem, till den dag då dem visar att dem ännu inte lämnat dagisfasonerna och sandlådan.

när är det egentligen dags att bli vuxen?
är det normalt att bete sig som 14 efter 20?

ja herregud, jag säger då det. men det är rätt så roligt. minns själv när man var i den mognadsåldern, mamma kallade att man skulle komma upp ifrån sandlådan och inse verkligheten men man vägrade, man tyckte det var mycket lättare och roligare där. men så funkar inte livet.

jag är grymt glad att jag har en mamma som verkligen har visat mig vad livet går ut på. när man blivit vuxen är det dags att börja klara sig själv, såväl ekonomiskt som praktiskt. och det är tack vare mamma som jag är där jag är idag. som jag har kämpat! hoppas hon är stolt över mig, eller det vet jag att hon är.

men det är otroligt synd om människor som inte får den lärdomen och fortfarande lever kvar i gamla gängor även efter man blivit vuxen. tycker uppriktigt sagt synd om dem människorna!


Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0