melodifestivalen deltävling 1

då var det alltså dags för melodifestival-tider igen och idag sänds första deltävlingen på TV.

jag personligen tycker inte det har varit lika mycket hysteri kring det i år som det har varit tidigare år, eller så harjag bara missat det?!

tyvärr så jobbar jag ikväll så jag kommer inte kunna se det, men kommer att kunna lyssna på det på radion i alla fall, långt ifrån lika skoj men det får gå. man har inte mycket val.

här kommer dem åtta artisterna som ikväll kämpar om platserna till finalen och andra chansen:

ola - unstoppable

jenny silver - a place to stay

Linda Pritchard - You're making me hot-hot-hot

Pain of Salvation - Road salt

Anders Ekborg - The saviour

Jessica Andersson - I dit it for love

Frispråkarn - Singel


Salem Al Fakir - Keep on walking



det känns verkligen som en salig blandning.
jag tänkte faktiskt lägga mina röster här också på vilka jag tror och hoppas ska gå vidare, men jag tänker inte skriva vilka som ska gå vidare till final respektive andra chansen, utan jag skriver bara vilka fyra bidrag jag tror går vidare.

här är mina favoriter efter att ha tjuvlyssnat på dem här:
Jessica Andersson, Ola, Linda Pritchard & Pain of Salvation


nu är det bara att vänta och se om jag har rätt.



Pierre

Du har rätt, det har inte varit lika hysteriskt kring tävlingen i år. Kanske för att det är färre kända namn som tävlar? Jag saknar Salem i dina tips! Han går minst till Andra Chansen. Tror jag. ;-)

2010-02-06 @ 16:47:42
Bloggadress: http://schlagerexperience.blogspot.com

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0