sälen dag 2

det är alltså om igår jag skriver nu, har inte riktigt hunnit skriva ett inlägg om det än. måste ju lägga upp lite varje dag känner jag. hehe.

det var underbart väder igår med ca -7 grader och strålande solsken. vi klädde på oss och skulle ut och åka. men det blev lite missöde. när jag tog på mina pjäxor och kom ut och satte på mig skidorna kändes det inte alls bra. det gjorde fruktansvärt ont i fötter och smalben och överallt och jag fick värsta krampen. jag hade fått för små pjäxor. så jag kunde inte åka. gud va ledsen jag blev. :(
det resulterade i att jag och mamma fick åka iväg ner till sälens by och byta ut dem till en storlek större, bytte även pauls snowboardskor för även dem var för små. vi hyrde våra utrustningar på ett ställe som heter dalskidan, och han vi hyrde av verkade absolut inte ha den kunskap som han borde. gud så arg jag var. jag ville verkligen ut och åka, speciellt när det var så perfekt väder.

 

se själva hur underbart väder det var igår:





och såhär såg jag ut:

mössa JC vantar Ellos Skidjacka Ullared svart lång swettis Ellos
rosa underställ Ellos svarta uggs Ellos

jag hade en himla tur för när vi sen kom tillbaka så var det kvällsåkning och jag kunde åka lite skidor på kvällen ändå! så jag, elin och paul stack ut och körde. vi gjorde minsann ett enormt misstag - VI KÖRDE NER I TROLLSKOGEN SOM VAR KOLSVART. egentligen är den inte öppen när det är kvällsåkning så det finns inga lampor där. tänk er själv att köra omkring i skogen när det är kolsvart ute. haha. men det gick och vi kom ner. vi var inte ute och åkte länge men det var roligt så länge det varade!


här är en bild på mig och paul uppe på toppen:


när vi sen kom in i stugan igen var det strax dags för middag i form av maries utsökta korvstroganoff, jag kan säga att det finns ingen i hela världen som gör en sån brutalt god korvstroganoff som hon. gud så gott det är!

här står göran och passar grytorna:


jag satt och drack en härligt iskall öl i väntan på maten:


efter maten tog jag en skön dusch och bastade. underbart mysigt. sen var det dags för paradise hotel och sovtaj för att orka med morgondagen!



Cissi

hehe fasen va sköönt ja vill med iväg och åka skidor och de ju =) men de kanske blir en träning i sig av att åka en massa ju :P



Aah va synd men de var ju iaf skönt att du fick ledigt någon av dagarana och sen iaf fick se nyårsraketerna =)



Kram

2010-01-05 @ 17:40:35
Bloggadress: http://iissic.blogg.se/

Nathalie

Hellu...ja grenadine är en smakextrakt du köper i vanlig affär, typ mixi eller willys...hoppas du hittar det =)

2010-01-05 @ 18:11:23
Bloggadress: http://nathaliesfoto.blogg.se/

B

vi har hyrt på dalskidan innan, men då fic vi rätt. som tur är så kan pappa sånt så de blir rätt :) skitmysiga bilder förresten!

2010-01-05 @ 19:09:56
Bloggadress: http://isladebecca.blogg.se/

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0