sälen dag 5

ännu en underbar dag uppe i sälen har vandrat förbi.

dagen började med att jag och paul vaknade på tok för sent, ca halv elva gick vi upp. rätt skönt men ändå störigt. vi åt frukost och paul stack ut och åkte skidor medan jag följde med martina & martin för att handla lite mat.
när vi sen kom tillbaka fick jag och paul slänga i oss en snabblunch för därefter var det tid för skotersafari!

14.30 bar det iväg. och gud va kul det var, jag älskade det. det var rätt kallt om fötter och lår och så men det var helt klart värt att frysa och det var definitivt värt pengarna. kommer absolut att göra det fler gånger, kanske längre turer då. vi var bara iväg i två timmar. men oooh så roligt det var. här kommer lite bilder:

paul vid skotrarna när vi väntade på vår guide

jag vid skotrarna när vi väntar påvår guide

skotern som vi körde

nerifrån samlingsplatsen kunde man se upp i backarna och även sittliften

paul ska ta sig en titt på den blå lite större skotern

paul testar den stora blå :)

jag får minsann också testa den stora blå :)

i den här lilla stugan fick vi prova ut varsin hjälm och låna huvoröver
huvudet som bara lämnade ögonen fria - rånarluvor.
men dem värmde riktigt bra och det var tur att vi kunde låna dem!

här står vi redo för en tur med skotern

här får vi veta hur skotern fungerar och vilka regler som gäller under turen


ser vi redo ut, ELLER?!?

off we go!


paul hade lite svårt med gasen i början. skotern reagerade inte förrän på
4000 varv så det var inte som en bil direkt.

turen har börjat och mitt framför oss har vi den välkända backen "väggen"
men en lutning på 45 grader. det är riktigt brant kan jag säga.

jag och paul på skotern, vår guide tar bilden!


skoterturen gick i sjukt mysig natur i skogen, visst ser det härligt ut?

här har vi stannat hela gruppen för lite info om lite smalare väg som
väntar framför oss i en tätare skog

här sitter vi i en liten timmerstuga uppe på fjället där vi stannade för lite
varm choklad och för att värma oss. i lindalens fäbod närmare bestämt.
(lite suddig bild men det var svårt att få till där inne i mörkret)

tänk va mysig att sitta här en härligt solig vinterdag och dricka varm choklad

här står alla skotrarna redo för färd tillbaka till hundfjället

nu var turen klar och frös gjorde vi om högerfötterna. haha.
men det var någon slags värme där man hade vänsterfoten när man körde.
på tillbakavägen var det minsann jag som har chef över skotern :)

som ni ser hade det hunnit skymma och bli lite mörkt. men gud så roligt det var. jag kan inte säga det nog med gånger.

när vi parkerat utanför den lilla stugan stod mamma där med bilen och skulle hämta oss, och det var välkommet kan jag säga. för gud som vi frös.

när vi sen kom tillbaka till stugan var det bara in i duschen och bastun för att få lite värme. *mys*

 

nu ska vi gå och lägga oss för imorgon väntar ännu en dag med skidåkning och även afterski.

 

natti!



Anna

Det så härligt ut på fjället. Jag längtar till imorgon om det inte är så kallt så ska vi åka skoter jag och Niklas. Kanske grilla lite korv och så, det är jättemysigt när det är soligt ute.



Hur länge ska ni vara i Sälen? :)Nä har aldrig hört talats om dom men det var ett tag sen jag var i Sälen med. :)

2010-01-08 @ 11:57:25
Bloggadress: http://qtee.blogg.se/

emmie viding

sv; jag skulle kunna försök. hur skulle du typ vilja ha de dåra? :)

2010-01-08 @ 12:31:21
Bloggadress: http://emmieviding.blogg.se/

emmie viding

sv; javisst. du kan ju adda min, jag skrev den under e-post. allt bra med dig idag då? (:

2010-01-08 @ 12:47:47
Bloggadress: http://emmieviding.blogg.se/

Sara

Hej, fin blogg, vad ska du hitta på idag då?



/fotoiblodet

2010-01-08 @ 12:55:29
Bloggadress: http://fotoiblodet.blogg.se/

EN MASJÄVEL

Jag kommer ju från dalarna.. men jah bor och pluggar i Gävle för tillfället! :D



sj?

2010-01-08 @ 13:02:01
Bloggadress: http://mandyego.blogg.se/

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0