köpt "mössa" till hästen

efter att jag och emilia fikat nere på stan följde hon med mig till granngården, där köpte jag en "mössa" till Hifhof (som hästen kallas). han koncentrerade sig enormt mycket på flugor och annat igår när jag red så tänkte att han kunde behöva en sån och visst gillade han den.

han ser såå söt ut i den!



efter ett pass på den stora gräsbanan red jag ut en sväng med honom idag. bara till stora vägen och vände men det gjorde ändå att jag lärde mig massor med saker om honom. vi kommer varann närmre och närmre för varje dag tycker jag.
det gick superbra i alla fall, men han är en liten mes. man får vara "the boss" över honom hela tiden annars vågar han inte. hehe. ingen nybörjarhäst, men ack så underbar!

efter ridturen passade det bra med en dusch. han tyckte det var superskönt.



till helgen ska jag försöka få med mig paul ut till stallet, ska muta honom med en kylväska fullproppad med mumsigheter. :) vill ju ha lite bider på när jag rider honom också så ni kan se hur underbart fin han är!

men nu ska jag klä på mig och laga mat. paul kommer snart nämligen. och då ska vi äta och sen dra ner till råbocka för att spela minigolf och kanske ta oss ett litet snabbdopp i havet. såå skönt var det igår att vi nog ska göra om det idag. det har ju varit ännu en dag med het värme och strålande sol!



Jennie

Naw så fint! :)

2010-07-02 @ 09:58:00
Bloggadress: http://nennsan.blogg.se/

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0