recept: Fläskfilé i rödvinslåda

nu ikväll så bjöd vi tobbe och malin på middag, och dem brukar ju vara försökskaniner när jag ska laga någon ny rätt! tyckte det passade utmärkt. namnet på rätten har jag typ hittat på själv, vet inte vad det kallas för egentligen. men här delar jag med mig av receptet:

detta behöver du:

1 st fläskfilé

1 pkt bacon

½ purjolök

ca 15 färska champinjoner

ungefär 2 påsar rödvinssås (jag använde knorrs färdiga i pulver som man kokar upp)

 

skär först fläskfilén i mindre bitar och stek i en stekpanna, krydda efter smak.
skär sedan baconen i mindre bitar och stek även den, gärna tills det blir lite knaprigt.
skär sedan champinjonerna i mindre bitar och stek dem.
skär sedan upp purjolöken i småbitar.

blanda ihop allt i en ugnssäker form.



koka sedan upp rödvinssåsen.
häll den sedan över allt det andra i den ugnssäkra formen.
sätt därefter in formen i ugnen på ca 175 grader ett tag, kanske 15-20 minuter.



jag valde sen att servera tillsammans med en god sallad, brutet jasminris och vitlöksbröd. personligen tycker jag nog egentligen att hasselbackspotatis hade varit det optimala, men det kom jag på alldeles för sent, dem ska ju vara i ugnen rätt så länge. men till en annan gång ska jag göra det istället.
det var självklart supergott med ris till, men tror som sagt det blir bättre med potatis!



smaklig måltid mina vänner!



Becca

Ser jättegott ut!

2010-03-09 @ 11:52:39
Bloggadress: http://isladebecca.blogg.se/

ella

åh va gott=)

2010-03-11 @ 19:45:14
Bloggadress: http://ellisgirl.blogg.se/

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0