recept: tomatpasta med kyckling och kantareller

kvällens middag blev rätt okej, inte världens godaste för min smak men helt ok. andra kanske tycker det är godare, så jag delar med mig av receptet här som jag lovade.
 
Du behöver:
600 g kycklingfilé
500 g kantareller
2-3 scharlottenlökar (finhackade)
1 röd paprika (hackad)
5 dl grädde
1 dl vitt vin
1 kycklingbuljongtärning
1 knippa persilja
salt
vitpeppar
smör
 
Färsk pasta
 
Gör såhär:

Bryn kycklingen i en stor stekpanna/wokpanna med en riklig klick smör.
Tillsätt kantarellerna, löken och paprikan och låt steka ihop en stund.
 
 
Tillsätt sedan grädde, vin och buljongtärning.Låt koka ihop på medelvärme tills såsen
tjocknat ca 15-20 minuter, sänk eventuellt värmen efterhand och rör om.
Smaka av med persilja och eventuellt salt och peppar.
Servera med pasta och grönsaker.
 


Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0