recept: kycklinggryta med ginger & lemongrass

nu ska jag tipsa er om en riktigt god kycklinggryta som jag fått receptet på av en på jobb, vars sambo lagade den till henne. gudomligt gott kan jag säga!

börja med att stek kycklingen (ca 500g), brukar krydda den med paprikakrydda, dragon och lite kycklingkrydda. (har jag inte det sistnämnda hemma så gör det inget, dem andra två funkar bra bara dem också)

när kycklingen är färdigstekt så blanda i hela champinjoner (jag kör konserverade eftersom jag älskar det) och röd paprika som är skuren i bitar.



stek ihop det en stund. när det känns klart och paprikabitarna mjuknat litegrann, inte för mycket för då finns det risk att dem blir degiga.

blanda sedan i 2,5dl matlagningsgrädde, 1 påse santa marias woksås med smak av ginger & lemongrass och eventuellt lite soya om man vill.



låt det koka ihop en stund i stekpannan. (går även att koka upp såsblandningen i en gryta och sen hälla i ingredienserna i stekpannan där när det kokat upp)



tillsätt soyan sist.

när det är klart serverar jag det med perfekt kokt basmatiris!



Bon Appetit!


simone

Ser supergott ut :D

2011-03-12 @ 10:20:57
Bloggadress: http://simoneh.se

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0