27 april 2009

nu äntligen ska jag uppdatera allt som hänt under helgen. tyvärr kommer det inte att komma upp några bilder för av någon anledning så funkar det fortfarande inte alls att lägga in bilder på datorn från min kamera. vetifan hur jag ska göra, har en hel massa bilder på den som jag bara mååååste ha. får minsann lösa det på något sätt.
men i alla fall. då kör vi.

FREDAG: började med att jag gick upp och gjorde vid mig för att sen bege mig till landskrona för att ta en liten promenad på stan med en kompis, köpte två klänningar på gina tricot som jag har suktat efter såå länge. skitbilliga. sen satt vi och bara tog det lugnt på akropolis. därefter körde jag vidare till löddeköpinge och tog en runda med ludvig på center syd där jag bland annat köpte ett par rollerblades och en tunika. (förhoppningsvis kommer det ett helt inlägg senare med massa bilder på allt jag köpt och gjort den senaste tiden) därefter lämnade jag ludvig och körde vidare till lund och hämta upp martin och linnda. och därifrån vidare till malmö för att spela bowling på big bowl. superroligt var det. jag kom tvåa. det var jag, linnda, martin, axel och max. robert kom förbi en sväng och snackade också, men han var aldrig med och spelade. synd. kvällen var verkligen lyckad. efter bowlingen stack vi till elyssé och käkade köttfondue, och det var riktigt jävla gott. lite tråkigt att jag bara kunde smaka lite eller hur man ska säga, går ju fortfarande på mina soppor från cambridge. det går faktiskt bra. men det har dock varit lite slarv nu i helgen. menmen. det är nya tag nu. får ju inte låta en dags middag förstöra allt nu. nejnejnej. sen körde vi vidare hem till martin i lund och drack kaffe, alla utom jag då för jag drack vatten. hehe. och så såg vi johan glans world tour of skåne på hans dator. superroligt. och gud sån fin lägenhet han har. riktigt riktigt fin. den hade man inte tackat nej till att bo i. hehe. sen körde jag hem till mitt eget hem i ängelholm och sov hemma.

LÖRDAG: vi gick upp ganska tidigt, jag och paul, och begav oss till helsingborg, där vi sen skulle bege oss vidare till helsingör med båten. och därifrån vidare med tåg till klampenborg för att sen spendera dagen på bakken. och riktigt riktigt trevligt var det. gud så längesen det var vi gjorde något så roligt tillsammans. vid gjorde massa helgalna saker. åkte karuseller vi aldrig åkt förut utan att ens först titta hur dem går. helt galet. har aldrig gjort det innan, men det var ju inte alls farligt. även om man åkte uppochner och så, det trodde jag inte att jag skulle klara. men det gjorde jag. det var inte alls farligt, kunde kännas lite obehagligt emellanåt men det gick över. det var ju inte så man mådde illa och blev helt kass efteråt. nejdå. jag får helt enkelt glömma bort dem kycklingfasonerna. haha. där fanns speciellt en karusell som vi älskade hur mycket som helst. ett hjul liksom, och man satt inte alls fastspänd men man satt ändå fast liksom. vi satt båda två i samma vagn, jag framför honom och lutade mig bak mot honom. supermysigt. sen gick den liksom uppochner i ett hjul och runt runt snabbt. supermys.
senare på dagen gick vi på en svindyr restaurang och åt entrecote, usch så gott det var. perfekt kött. förstår inte hur dem kan lyckas få det såå fint. men dem är väl proffs. hehe. en sak som var rätt skojjig var att i spökhuset blev till och med paul rädd och skrek till, flera gånger. haha.
när vi sen på eftermiddagen åkte hem bestämde vi att när vi kom hem skulle vi åka rollerblades en sväng, men det tråkiga var bara att mina rollerblades som jag köpt inte var hela. spännet var helt kasst, så jag fick cykla istället när han åkte på sina. lite trist. men det gick ändå. sen kom vi hem och klädde på oss lite varmare kläder och begav oss ner till stranden där vi hade hur mysigt som helst. satt på en bänk och bara tittade ut mot vattnet och pratade om hur vi skulle ha det och hur underbar dag vi hade haft. supermysigt. men så småningom blev det lite kallt, så vi körde hemåt och satte på en film istället, the mist. en riktigt bra skräckfilm. fast den var hur overklig som helst så var den ändå så pass verklighetstrogen så man blev tagen av den. paul var helt till sig efter att den var slut och vi satt båda två helt inne i den hela filmen igenom. riktigt bra gjord var den. sen gick vi och la oss i sängen och pratade en lång stund och mös lite.

SÖNDAG: vi vaknade och åt frukost. sen körde vi till väla där paul beställde en ny mobiltelefon och förlängde sitt abonnemang på telenor. sen körde han till åstorp för att tvätta sin bil. jag lämnade tillbaka mina rollerblades på team sportia och köpte ett par nya på intersport. blommiga. supergulliga. dem var visserligen på barnavdelningen men det fanns inte min storlek bland vuxen. men jag tyckte dem var fräcka i alla fall, och det är ju jag som ska ha dem så det är huvudsaken.
sen när jag kom hem tog jag det lugnt en stund och sen var det dags att börja jobba på 7eleven klockan fyra. lina kom ett tag senare på kvällen och höll mig sällskap. supernajs. hon är verkligen en underbar vän. är så glad att jag har henne, frugan! :)
sen när jag slutade jobba så skulle jag egentligen köra hem till mamma och pappa i svalöv men jag var hur trött som helst så jag körde hem och sov i min egen säng istället. paul sov redan när jag kom hem. men jag tänkte att jag var extra snäll så jag bredde hans mackor som han kunde ha med sig till jobbet dagen efter, skar även upp en apelsin och la några pizzabullar som han kunde ha till lunch i en låda. han blev jätteglad för på morgonen sen kom han in och kelade lite med mig innan han stack till jobbet. såå glad jag blev. :)

MÅNDAG: gick bara precis upp och tog på mig ett par byxor och en tröja och tog alla mina saker och begav mig till löddeköpinge för att hämta amanda och ludvig på dagis. sen körde vi hem till dem och bytte kläder för sen var det dags för fotbollsträning. dem var superduktiga båda två. nu har vi precis ätit middag och ludvig har gått och lagt sig och jag, linda och amanda ligger i sofforna och ser på TV, jag bloggar visserligen för det har jag ju lovat er läsare att göra idag. :) men jag hade faktiskt tänkt hoppa in i duschen och sen ringa paul. saknar faktiskt honom redan. för så som vi har haft det nu i helgen så har det verkligen varit underbart. om det bara är så mellan oss vill jag vara med honom hela tiden, men det är inte heller bra. det är ju det som varit vårt misstag innan så det ska vi inte göra om igen. men nu ska jag duscha amanda och mig själv. hehe.
men jag tänkte att jag får bjuda på en bild ändå till detta megalånga inlägg fyllt med text. ser så tråkigt ut annars. här kommer en bild som verkligen präglar helgen.



E

vilken bild, haha

2009-04-28 @ 11:20:52

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0