svar på en kommentar

jag har fått en kommentar här på bloggen som verkligen kräver ett svar. det är en anonym person som har skrivit den och inte lämnat en bloggadress eller email eller nånting, så jag känner att detta är enda sättet att kunna svara.
här nedan kommer kommentaren:

Får jag fråga varför ni vill ta fler kattungar på henne? Ni behöll ju ingen själv förra gången. vad är syftet med det? Att tjäna Pengar?? Annars kan inte jag kommma på nåt skäl till att sätta ännu fler katter till världen. Man kan inte enbart gå på att katten är fin, det är alla katter. Men resulatet blir inte bra bara för att katterna är ju såå söta, en massa annat ska spela in.

det är nämligen såhär att under tiden vi hade kattungar så tyckte vi att det var väldigt roligt och mysigt med små bebisar springande runt här hemma, bara det tycker jag är underbart. förra gången när vi fick kattungar var det inte riktigt läge att behålla någon pga. många olika privata anledningar som jag inte tänker ta upp här.
när vi skaffade gosan så bestämde vi att vi skulle ha två kullar på henne och sen sterilisera henne. första kullen fick hon bara 2 kattungar, den ena tingade mina föräldrar (givetvis gratis) och den andra bor hemma hos en före detta klasskamrat till mig. man kan därför inte säga att vi tar kattungar på henne för att tjäna pengar, för i så fall hade vi givetvis tagit betalt för dem vi fick då.
både jag och min sambo vill ha en katthona till, just för att gosan är ensam hemma en del, och vi vill ha en vän till henne. är detta så konstigt?
jag resonerar såhär, det är absolut inte så att jag säger att det är såhär alltid, det finns givetvis undantag till allt. men jag tror att om man betalar pengar för en katt så är katten verkligen önskad. om man däremot tar en katt gratis så känns det inte som att man lika gärna vill ha den här katten. för gosan betalade vi 800 kronor, dels av den här anledningen.
jag tycker inte att vi gör något fel. vi vill ha kattungar, och vi betalar pengar för att få henne parad, därefter ska vi behålla en unge och sen hitta nya bra hem åt dem ungarna/den ungen som är över.

var det ett bra svar till dig, anonym?


Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0