nedräkning!!!

sitter just nu på jobb och har nedräkning till välbehövligt helgledigt, känns som det verkligen behövs. har så otroligt mycket att göra hemma, så det lär ju inte bli någon vila direkt. men ändå!
på måndag när jag vaknar och ska köra till jobbet kommer hemmet förmodligen och förhoppningsvis verkligen att kännas som ett riktigt mysigt hem också, istället för flytt- och renoveringskaos. längtar såå efter känslan att bara kunna sätta sig ner i soffan, krypa in under filten och sätta igång en bra film, kanske jag kan det på söndag kväll, vem vet? :)
 
har idag fixat en golvlist till duschen, som morfar skall fixa åt oss.
har även ringt hyresgästföreningen och ställt lite frågor om lite regler och så så man har koll på läget. det är så himla mycket man inte har koll på när det gäller regler och lagar, känns som det är bättre att ha lite kött på benen och fakta.
blev även till att felanmäla en grej i köket som inte är klart. dem tokarna som har renoverat det har planerat in att ha ett vägguttag mitt i kaklet precis vid vasken där man ska stå och diska, otroligt genomtänkt och begåvat. ELLER INTE!!! men hoppas dem lyssnade på mitt önskemål om att sätta ett doslock där istället så man skyddar elkablarna från fukt så gott det går.
 
ja det är väl lite vad som har hänt ungefär. tänkte jag kunde visa lite bilder på hemmet sen när det är någorlunda klart. kommer bilder på hörna för hörna efterhand. ni har ju redan fått se en del av hallen, nämligen entrén precis där man kommer in genom ytterdörren. har ni missat det så klicka här!
 
nej nu blir det att luska runt lite på heminredningssidor för inspiration! ha en trevlig torsdagskväll alla!


Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0