Croatia Hbg - Tågarps AIK 29/4

efter två matcher som assisterande på samma helg var det alltså dags för en tredje match, men den här gången ett reservlag som huvuddomare. har nog inte varit så nervös inför en match som jag var för denna. var faktiskt beredd på att få det mycket jobbigt. bägge lagen är kända för att vara kaxiga och gnälliga mot domaren. men jag kunde inte alls se någon tendens till det i matchen.

Klasse Clevsäter var och tittade på mig, kurt hade bett honom att komma. man måste ju ha kontrollant någon gång som kan hjälpa en att rätta till eventuella fel osv. när vi först tog ett snack i halvlek sa han att han var mycket imponerad av mig. han kände inte alls igen mitt dömande, han sa att klivet jag tagit i utveckling är ENORMT. gissa hur glad jag blev. han sa även att felprocenten i matchen var mycket låg, att jag redde ut  varje situation 100% korrekt och att där inte var mycket att säga. det enda var det jag hela tiden jobbar med i mina matcher - att hela tiden vara närmare situationerna än vad jag är. men det börjar också sätta sig i ryggmärgen.

även här fick jag grymt bra kritik av både spelare och ledare till de bägge lagen.

direkt efter matchen skulle han ringa till kurt och tala om hur bra det gick och hur imponerad han var. det var en av dem bästa dagarna på länge. att få så mycket bra kritik efter en match man varit fruktansvärt nervös inför, det är så underbart. ju bättre det går för mig, ju närmre är jag också mitt mål. varje steg är viktigt. :)

Sandra Nilsson 133410



Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0