matchrapport: borstahusens bk - hörby ff 3/6

ooh herregud, tänkte jag när jag kom dit. många spelare som jag visste var väldigt gnälliga och fula i sitt spel. det har varit mycket snack i domarklubben om just borstahusens damer.
till en början var ledarna för hemmalaget mycket trevliga och hälsade mig välkommen osv. efterhand som matchen fortlöp blev dem hemska och odrägliga, likaså spelarna.
det var inte alls roligt att springa där i mitten med svarta kläder, kort och visselpipa. helst av allt ville jag bara därifrån. hur ska man kunna döma bra när man hela tiden blir kränkt?

visserligen dömde jag ganska bra. även om det var lite lamt med kondition osv, så missade jag inget matchavgörande, inga stora saker överhuvudtaget faktiskt.

fraggel, en jag känner som har sin flickvän spelande i hörby, har också dömt tidigare och han tipsade mig lite och vi pratade lite om matchen osv. han var helt på min sida och jag dömde rätt bra tyckte han. man får ändå ta till sig det litegrann, han vet ju vad han pratar om.

hörby var klart bästa laget, och vann med 5-0, ganska övertygande siffror.
visserligen kan man förstå hemmalagets frustration, då dem ännu inte har vunnit en match i år. men det ska inte gå ut över domaren, att dem spelar dåligt, att vinden inte blåser deras väg. fruktansvärt osportsliga ledare gör inte heller spelarna till bättre människor, snarare tvärtom.

mycket tråkigt att man ska behöva rapportera in två matcher från samma helg till förbundet! men damfotbollen börjar bli precis lika hemsk som herrfotbollen, nästan till och med värre...

Sandra Nilsson 133410


Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0