borstahusens bk - linero if 11/6

helskumt var det. har dömt ett par stycken riktigt värdelösa matcher nu den senste tiden och sen gör jag en sån här kanonmatch mellan dessa två juniorlagen. helt sjukt!

när jag först kom dit så hade inte bortalaget kommit, tydligen hade dem kört jättefel. dem kom inte förrän halv sju när matchen skulle börja så vi fick skjuta på den lite. sen ovanpå det så hade dem inte spelarleg till alla så jag fick ta beslutet att två stycken inte fick spela så dem fick spela med en spelare mindre hela matchen och dessutom utan avbytare. trodde att mitt beslut skulle ta matchen till en punkt där den var väldigt gnällig och het från början. därför tog jag båda lagkaptenerna till mig innan match och tog ett litet snack och vi bestämde att vi skulle va vänner allihop och ha roligt.
det fungerade väldigt bra för så var det verkligen. alla va vänner med alla och inget gnäll alls. jag har aldrig varit med om en sån här rolig match att döma. jag trivdes verkligen med vad jag gjorde, och jag gjorde det bra. alla spelare hjälpte verkligen mig att göra en god insats och detta kommer jag att minnas för livet som en av mina bästa matcher som domare någonsin, och speciellt för att det är en av dem roligaste! (hittills den roligaste, men det kommer att komma massor med fler matcher i mitt liv, min domarkarriär ska inte sluta än på lääänge)

matchen slutade 5-1 till hemmalaget borstahusen, mycket rättvist. lite hade det nog att göra med att linero var en man mindre hela tiden, men sen å andra sidan fick borstahusen en man utvisad i början av andra halvlek så det var jämt ett tag.
borstahusen var dessutom en man mindre än linero efter att en spelare ifrån borstahusen uttalat ett könsord precis i slutet av andra halvlek.

både ledare och spelare tackade mig mycket gott efter matchen och var nöjda med min insats. en sak som alla spelare och ledare skall ha stor eloge för i denna matchen, är att dem verkligen var ärliga och hjälpte mig mycket vid varje domslut. det var mkt förvånande och beundransvärt. jag är verkligen glad att jag dömde denna matchen och fick vara med om en sån unik stämning på plan!

Sandra Nilsson 133410


Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0