matchrapport: Åsljunga SK - Vegeholms IF 19/5

Jag kom till en idrottsplats jag aldrig nånsin varit på. Väl där letade jag upp själva klubbstugan och där kunde jag hitta mina kollegor. Christian och Mikael hette dem, väldigt trevliga "gubbar". I telefonen verkade det som om det skulle bli en hyffsat tråkig lördag eftersom tonläget under samtalet inte var speciellt trevligt, därför hade jag förberett mig på det värsta. Men jag hade haft fel, dem var riktigt trevliga bägge två.


Hela tillställningen med match osv var rätt proffsigt med upprop i högtalare osv. Väldigt trevligt faktiskt, lite annorlunda än vad jag är van vid.


Matchen gick mycket bra, fick jättebra kritik av mina båda kollegor men även av publik, spelare och ledare och jag är själv mycket nöjd med min insats, och de hoppades få döma tillsammans med mig fler gånger, och det är säkert ingen omöjlighet. Temperamentet på spelarna under matchen var lite annorlunda, det fanns inte direkt några invandrare i lagen. Inget illa alls mot dem, men det brukar vara ganska hetsigt temperament på hela matchen vid olika kulturella inslag. Varför vet jag inte, men det brukar helt enkelt vara så.

Själva matchbilden var till en början jämn i ungefär tio till femton minuter, sen trummade Åsljunga på och Vegeholm kunde räkna sina få målchanser och ljusa stunder på en hand. Första målet av Åsljunga var en riktigt klockren cykelspark, med all säkerhet det snyggaste målet som gjorts när jag dömt, någonsin. Matchen slutade 5-0, med endast 2-0 i halvlek.


Min söta paul var ju och tittade på mig också, kanske därför jag gjorde så bra ifrån mig! ;)

Sandra Nilsson 133410



Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0