matchrapport: Teckomatorps SK - Landskrona SK 4/5

gick på linjen för novo ifrån eslöv tillsammans med min domarchef, kurt.

för min egen del gick det hur bra som helst. där var väl en sak som jag borde ha gjort annorlunda, inte för att mitt beslut var felaktigt men jag borde ha stått bättre placerad när jag tog beslutet, men det är sånt som kommer med tiden när man blir alltmer rutinerad.

huvuddomarens insats var inte heller den bästa. till en början lade han nivån i matchen alldeles för högt, och när det märktes att lagen inte klarade av det, och han försökte sänka nivån blev det ett jävla liv för det.
det var en hel del felaktiga domslut och han var väldigt dominant och för självgod för att lyssna på oss assisterande. det kändes inte speciellt bra att gå på linjen för honom, man fick inte hans förtroende i sina beslut. man är trots allt tre stycken som dömer tillsammans. men idag var det tyvärr inte så.

matchen i det hela draget var ganska okej, inte speciellt lugn men inte heller jättehetsig. där skulle ha varit en del varningar, men huvuddomaren missade en hel del. men det är lätt för mig att säga som ser allt utmärkt utifrån linjen. men jag tyckte som sagt ändå inte att hans insats var lysande, snarare tvärtom, ganska så mycket tvärtom också. haha!

fick även ett extrauppdrag av kurt. på onsdag ska jag döma hela dagen från 9.00-16.00 inne i landskrona på skolan. det är sånt skolmästerskap. så jag ska ta hand om grabbarna där, mest iaf. det är så tråkigt att döma tjejer. men skoj ska det bli, det är en sak som är säker. riktigt roligt att få ett sånt förtroende, speciellt nu när det går så pass bra för mig!

Sandra Nilsson 133410


Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0