27 oktober 2008

då var man lite dåligt uppdaterad på ett par dagar. hoppsan, förlåt!
det har varit mycket jobb nu i veckan som gick, jobbade varje dag utom lördag. suck. men det var faktiskt trevligt också. inte bara tråk. i torsdags hade vi ju det mötet på jobb också, och jag får väl säga att det gick bra. han försökte snacka bort sig ganska mycket och ville inte erkänna när chefen satt där att han sagt som han sagt och gjort som han gjort osv. han var väl skraj antagligen, trodde väl inte att saker och ting skulle komma fram till mig. menmen, han gjorde en helomvändning sen och det blev faktiskt trivsamt att köra på samma skift som honom igen. och det är ju alltid ett steg i rätt riktning. minst sagt.

helgen har varit lite sisådär, i lördags skulle vi storstäda där hemma men det blev tyvärr inte så mycket med det. där ser ut som ett bombnedslag, fattar inte hur det kunnat gå så långt. usch. blir deprimerad så fort jag kommer hem, men känner mig ändå inte inspirerad det minsta att ta tag i det. suck. skulle gjort det i lördags, som sagt, men det slutade bara med att vi såg på film och mös i soffan. på eftermiddagen såg vi rögle-färjestad på TV, hade beställt hem den till datan på canal+. faktiskt en riktigt bra match, filip kom också och såg den med oss så vi drack lite öl och cider och snackade och hade allmänt trevligt. sen innan vi mös med film på kvällen, jag och paul, så hämta vi en pizza för vi orkade inte laga mat i röran. haha.

söndagen blev väl något bättre, jag stack till jobbet vid tolv och jobbade till sju. shell då. såna goetider har vi minsann inte på securitas. hehe. och under tiden jag jobbade så gjorde paul iordning på balkongen och i vardagsrummet, duktig av honom. blev faktiskt lite stolt när jag kom hem och såg det. men under tiden jag jobbade var jag inte så stolt över honom kan jag säga. han hade ställt en burk med färg på vår matta på balkongen och katten hade hoppat ner från sin möbel och vält ut den, och fy fan så orolig jag var att allt skulle vara förstört. ringde hem och fick reda på det när jag hade min rast, och sen var det inte skoj att jobba, det kan jag lova. var helt orolig. men det gick bra. han hade legat och skurat och haft sig ända tills han inte kunde se en fläck. :) (duktig karl jag har!)
sen när jag kom hem från jobb så sorterade vi lite filmer på datan och sen körde vi till helsingborg för att gå på bio. MYS på hög nivå. såg den nya patrik 1,5 och det var faktiskt en riktigt bra film. handlar om två bögar som är otroligt förälskade och vill inget hellre än ha ett barn tillsammans, de blir godkända som adoptivföräldrar och får till slut ett brev om att de ska få adoptera en liten pojke som är 1,5 år, bara det att det blivit fel i papprena och att det kommit in ett kommatecken på fel ställe. killen som kommer till dem heter patrik och är 15 år med kriminellt förflutet osv. man kan ju bara tänka sig hur det går. men den är faktiskt riktigt rörande. rekommenderar verkligen att se den. den berör.

idag gick jag och paul till våre respektive jobb samtidigt, hade sällskap ner i trappen och bort till bilarna och pussades hejdå. kändes underbart. sitter nere på kontoret och gör typ ingenting, har ingen city idag hellre så usch. det kommer bli en lååång dag känner jag. menmen. hoppas det kommer lite larm och så, så jag har lite att göra. dock inte under tiden det är våra bästa år, missade ju det ett par dagar i förra veckan. vill verkligen veta vad som har hänt. riktigt spännande ju, fattar inte hur man kan vara så fast i en TV-serie. hemskt. men jag antar att dom som gjort TV-serien har lyckats när det är på det viset. nej nu ska jag leta reda på mitt nässpray och sen se en film hade jag tänkt. ciao!

pusspuss <3


marie

Trallaalaaa! haru kul på jobbet?? Kommit ngt larm så du fått ngt att göra? Jag ska ner till tvätten nu, sen ska jag fixa till mig, sen laga mat, sen ska jag bombadera dig med ett sms, å tala om för dig att du är saknad på msn :P haha!!



Älskar dig! Pussar

2008-10-27 @ 12:48:36
Bloggadress: http://lundqviist.blogg.se/

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0