28 oktober 2008

då sitter man här på jobb igen som en annan uttråkad ålderdomshemsintagen. haha. det var det enda jag kunde komma på som man kunde likna det vid. dem sitter också och har inget att göra i livet, inga åtaganden och inga plikter. suck. nu finns det alltid undantag och så, men det är min erfarenhet att det är så iaf. men strunt i det nu. det stör säkert någon att jag skrev så. men fan va tråkigt jag har. typ ingenting att göra. sitter bara här vid denna jävla dumburken. hoppas det blir mer att göra sen. igår var det verkligen dött. inga ärenden alls. :(

paul ringde mig på eftermiddagen, precis när han skulle sluta jobba, och talade om att vi skulle till hans mamma för hon fyllde år. det var ju bra framförhållning. hans bror kom och hämtade oss klockan sju så åkte vi dit med en prinsesstårta. riktigt trevligt var det. jag gillar verkligen pauls mamma, hon är beundransvärd. kändes bra att lära känna henne lite bättre, alltid lättare när man sitter och pratar om allt mellan himmel och jord sådär.
sen när vi kom hem så la jag och paul oss på soffan under en filt och tittade på andra avsnittet av OC, fan va roligt att jag lyckades få paul att se första avsnittet, för nu tycker han att det är spännande och vill se mer. vilken tur för mig som älskar det! :)
men vi går här dagarna i ända och väntar på att sjätte avsnittet av merlin ska komma ut så vi kan se det. för det är verkligen en serie som är bra. hoppas verkligen att den kommer till sverige. svensk TV hade behövt något som den, det är liksom inget som normalt visas i svensk TV. och jag tror att det hade varit riktigt bra, få bort folk från alla tråkiga och meningslösa dokussåpor. USCH, säger jag bara!

idag när jag kommer hem från jobbet hade jag tänkt att göra en riktig röj där hemma, det behövs verkligen. imorgon är jag ju ledig helt så det gör ju ingenting att man städar lite och så. tänkte eventuellt sticka till ica maxi och handla lite bröd och mjölk och så också, måste dessutom handla nya chips till helgen när sarah och daniel kommer (på fredag) för paul åt upp dem vi köpte. gottegris! sen så måste vi handla grönsaker och lite andra ingredienser till tacon som vi ska bjuda dem på på fredag. kommer bli riktigt najs, ska använda vår nya matservis också. där är ju precis fyra stycken tallrikar. vi har nämligen köpt en TEXMEX-servis med uppläggningsfat och plockskålar osv. riktigt fin är den. ska försöka leta upp någon bild på den här på internet och slänga upp. den är såå najs, jag och paul fastnade för den direkt och köpte den bara ett par dagar efter att vi sett den. men den var dyr, och ändå har vi inte köpt alla delarna.

sitter faktiskt här och skriver lite önskelista till jul och min födelsedag, kan vara bra att ha. för jag vet att folk kommer börja fråga mig nu, som mormor och farmor och alla mostrar och fastrar och mor och far osv. då gäller det att veta. :)

nej nu ska jag göra ngt annat, kanske se en film. :)

pusspuss <3


pp

Men älskpälsk! Haru verkligen varit så snäll i år att du ska få paket? :P haha!!!



Nee jag hann aldrig höra av mig igår, det vart mycket. Jag mådde mindre bra igår, efter ett tag efter ett samtal med grannen.. du kan läsa på bloggen.. <<



den 10onde.. hum, ingenaning, men jag kan kolla upp de. Men det ska väl inte vara helt omöjligt! :) Förresten, tänkt något mer ang. nyår? :D Ska vi fira den ihop? Med en riktig fest, och fin mat å sådär? :D Tycker det skulle vara suuuperkul! :D Mattias vill också fira med er :))



Älskar dig! Pussar

2008-10-28 @ 09:27:24
Bloggadress: http://lundqviist.blogg.se/

pp

Jag ska höra med Mattias, men som jag sa på msn, vet jag inte fall han är så glad i att jag sticker någonstans nu, när det vart som det blev igår..



men jag ska försöka att komma, kan vara skönt med lite byte av luft :P Å slippa grannar å sådära..



Haha, du är ju helt hysterisk inne på msn!! hahaha

Älskar dig! pussar

2008-10-28 @ 13:17:31
Bloggadress: http://lundqviist.blogg.se/

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0