ännu en mysig kväll

gud så mysigt vi har haft ikväll också. igårkväll var underbart men det har det fanimej varit nu ikväll också, och hela dagen för den delen.
jag har ju varit nere på stranden (havsbaden) med mamma, moster martina och felix, anders, jaana, elin och emelie. riktigt trevligt. har faktiskt fått lite färg också och sen har jag minsann badat. mamma blev djupt imponerad. :)

sen hände något typiskt. när jag och felix skulle åka hem till mig för att se en film, vi var trötta på stranden, så såg jag en lapplisa som gick och lappade bilar precis där jag hade parkerat pauls bil. halvsprang dit för att kunna köra iväg så snabbt som möjligt innan hon hann komma så långt som till där jag stod, för jag visste att jag stod felparkerad. men när jag sätter mig i bilen och startar så är bilen helt död. stendöd. startmotorn går inte runt bara, men den tänder och så. så himla typiskt. och lapplisan kommer såklart fram till mig mitt i allt elände, som tur var så lappade hon inte bilen, hon kände väl lite medkänsla när jag sa att den inte startade.
men just när vi stod där och väntade på att mamma och dem skulle komma med startkablar så kör pauls kompisar tobbe och anders förbi, så jävla lägligt. anders provar att starta och det funkar inte, så lyfter dem upp huven för att kolla hur det ser ut när man vrider om nyckeln och precis då när anders ska prova igen så startar den såklart. lapplisan kommer fram och börjar tjafsa och jag blir bara allmänt förbannad. hon kan väl för fan vänta. fattar hon inte att man inte tycker det är så himla roligt när bilen inte startar? man vill väl kolla vad det är för fel, den kanske stannar bara en bit bort när man kört iväg igen ju. ååååh. menmen.

jag och felix körde i alla fall hem till oss och såg shrek den tredje, riktigt kul film. gillar shrek-trilogin. sen kom felix mamma och tittade på lägenheten, hon har ju inte varit här sen dagen efter vi flyttade in och då såg det lite annorlunda ut om man säger så. hon tyckte vi hade fått det fint i alla fall. :)

när paul kom blev det middag i form av skinksteks-bitar med chutney-sås och ris. mumsigt. det blev över som jag kan ha på jobbet imorgon också. :)
sen efter vi hade ätit såg vi ett avsnitt prisonbreak och därefter körde vi ner till stranden och spelade minigolf. mysigt. jag förlorade dock så det blev på min lott att bjuda på glass. men det gjorde jag gärna.
när vi kom hem tog vi med oss gosan ut i kopplet så hon fick springa och jaga lite flugor och knott medan vi spelade badminton.
en sjukt trevlig sommarkväll med hjärtat!

nu ska vi se film innan det är dags för paul att gå och lägga sig. jag ska ju vara uppe lite längre eftersom jag ska jobba natt imorgon. får väl hänga med honom när han lägger sig och mysa lite! :)

hoppas alla andra har haft en lika fin dag som jag har haft!

kramar!


Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0