som utlovat : min julhelg

min julhelg började med att fira lille julafton tillsammans med våra grannar, eller mina föräldrars grannar är det nu. men det är en tradition som vi har hållt på med i massor med år, sen jag var liten. eller ja, mina föräldrar har hållt på med det tillsammans med dem och jag ingår ju där. :)
riktigt trevligt var det.

sen på julaftonsmorgon vaknade jag och paul upp i mitt gamla rum, precis som i början när vi var tillsammans, supermysigt. vi låg och pratade och tänkte tillbaka på gamla minnen och hade en hur mysig julaftonsmorgon som helst. sen kom farmor och farfar och åt julfrukost. mysigt det med! här kommer lite bilder från det:


mammas och pappas superfina julgran


farfar & farmor (pappa bakom taklampan)


lillebror, paul & jag

det var morgonen och förmiddagen det! vid två-tiden var det dags att bege sig till ljungbyhed och mormor och morfar för mer julfirande. där blev det kalle anka, julbord, morfars väl omtalade pannkakor (som dock mormor hade fått göra i år), julklappsutdelning, julklappsspelet och massa julgodis och riktigt gott sällskap. en sjukt mysig julafton, som alltid. här kommer lite bilder:

 


mormor & morfars superfina julgran med massa paket under ;)


paul och morfar sitter och ser roliga ut i soffan. hihi.


kalle anka måste också få vara med på ett hörn bland bilderna.

dock är det här en del av tjuren ferdinand som jag ääälskar!


mollan kunde absolut inte lämnas hemma ensam på självaste julafton


mormor har så himla fint julpynt överallt, och hur mycket som helst

hon har så himla mycket roliga och söta tomtar, min mormor :)


kusinerna fredrik & johan samt lillebror spelar kort i väntan på mat/tomte


dessa coola strumpor hade morfar köpt till alla "flickor" i familjen vilket

innefattar mig, mamma, moster martina och moster marie.

vi fick alltså varsin julklapp före alla andra för att vi skulle ha dem på

oss hela kvällen! :)

här har vi gjort oss en söt "strump-ring" med våra tomtestrumpor


världens bästa morfar & mormor


kusin felix ligger i morfars TV-fåtölj

moster martina, jag och morfar

pågår det seg väntan på julklapparna för kusin filip?

tomtens medhjälpare nisse kom på besök eftersom tomten hade sååå
många andra barn att åka till.
martin hjälper nissen att läsa så det blir rätt.

vi hade ändå världens sötaste nisse som julklappsutdelare! tveklöst


här har vi hela familjen andersson/bengtsson/nilsson/roth

som tradition har vi i vår familj att vi "tjejer" fixar iordning maten
och alla "grabbarna" tar hand om disken efteråt.

papps vilar efter massa jobbig disk :)

ungefär så såg min julafton ut. hur mysig som helst med andra ord. vad fick jag då i julklapp? jo jag fick massor med saker, eller ja, massor fick jag väl inte men fullt tillräckligt. är hur nöjd och glad som helst. det är inte mängden eller hur stora dem är som räknas, det är tanken och allt slit bakom som verkligen spelar roll.

av paul fick jag mitt älskade efterlängtade nintendo wii som då är kombinerad födelsedagspresent och julklapp, av mina föräldrar fick jag en matberedare/bakmaskin - supersnygg, av mormor och morfar fick jag pengar (dem har nämligen varit i thailand i stort sett hela december så det har inte funnits tid att ge sig ut i julhandeln, men det passade perfekt för jag kommer att lägga dem pengarna på en wii balanceboard med wii fit plus som jag såå gärna vill ha), av min lillebror fick jag ett spel till playstation 2 nämligen BUZZ jungleparty - ett skitroligt spel med små apor hihi, fick även singstar queen av mina föräldrar, av pauls bror och hans flickvän fick jag ett par björnborg-trosor och av min fasters man ronny fick jag en "avklippare/förvaringsbox" till plastfolie som man har i köket - supersmart, dock lite svårt att förklara men hoppas ni förstod något sånär.

så med andra ord har det varit en helt underbar jul.



Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0