21 februari 2009

igår skrev jag inget alls, förlåt. men där var inte tid till det. gick upp ganska tididt, eller ja, vid typ halv tio. åt frukost och gjorde vi mig och packade saker jag skulle ha med mig till mina föräldrar i svalöv. sen fick jag ta hand om gosan och hennes bebisar och ställa fram extra mycket mat och vatten och tömma kattlådan och så, för vi sov här i svalöv i natt så dem klarade sig liksom. det var nog inga problem. men har inte lämnat dem så innan så är lite orolig. får ringa paul senare ikväll och höra hur det har gått och så. hehe.

sen körde vi till väla, jag hade lite ärenden där. tänkte berätta lite vad jag köpte:
2 halsband och 1 väska på Ur&Penn.
nässpray, flourtabletter och mentholinhalator för näsan på Apoteket.
därefter bar det in på Ikea där vi köpte:
glasbehållare till värmeljus, 1 glas (paul råkade ta sönder ett av köksglasen så fick köpa ett nytt för att ha 12 st), 1 bringare i glas, 3 st blomvaser i glas (såna man kan ha bara en ros i som är sådär smala), handkräm, spotlight-lampor till våra taklampor (dem är mkt billigare på ikea än på ica osv.), batterier, papperskorg till slasken i köket, varsin väckarklocka och sen tror jag inte det var mer. annars får jag väl komplettera det senare.
därefter körde vi till hyllinge där vi gick in en sväng på pang och hittade:
sällskapsspel: förspelet, lite godis, 2 kortlekar, rosa bajspåsar och ett choklad till simon.
sen var vi hungriga så vi gick in på familia och åt lite på graffitti, jag åt en bakad potatis med kyckling-curry röra och paul åt kycklingsallad. mums. sen tog jag en sväng in på Ur&Penn där också och fyndade:
1 halsband till mig själv och 1 till mamma, 2 par örhängen till mamma och en klocka till mig själv, ett armbandsur. superfin!

så man kan väl säga att det var en helt utmärkt dag. fick handlat allt som var planerat plus lite till, men överraskande nog köpte vi nästan inget som vi inte hade planerat. det var bara dem där sakerna på Ur&Penn som inte var planerade och det var inga summor direkt.
men visst, jag glömde, vi var en sväng på rusta också och köpte rosa bajspåsar som vi ska ha till gosan, för dem på pang var till simon. hehe.

sen igår var vi hos mina föräldrar som sagt och firade simons födelsedag. han fyller år imorgon (söndag) egentligen, men jag ska ju jobba så kan inte medverka. tråkigt nog. hade varit sjukt skoj att träffa släktingar och vänner och så, gillar ju såna tillställningar egentligen, menmen. sånt man får ta. han fick mest saker till katten som kattlåda, matskålar osv. men även handdukar och champagneglas som han kan ha när han flyttar hemifrån.

nu sitter jag mest här och gör ingenting. ska lägga mig på soffan en stund innan jag ska äta lunch. sen måste jag köra till lund ju. kommer bli sjukt intressant i natt, kan ju inte ens rundan. menmen. kommer antagligen missa enmassa. men sånt får dem ta. men det känns ändå lite dumt, fast jag vet att det inte är mitt fel. menmen.

pusspuss <3



Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0