25 januari 2009

mitt i natten IGEN. känns som jag skriver alla mina inlägg mitt i natten. hehe. idag har varit en lugn och skön dag. vaknade klockan två typ. igår var jag på kalas i stehag och träffade släktingarna, var trevligt. :) under dagen igår var jag på domarkurs hela dagen också. mycket trevligt. trevligare domarkurs än på lääänge. trivdes riktigt bra med det folket, det var med helsingborgsdomarna ju och jag har nu gått över till deras domarklubb. fick bekräftelse på det idag i ett mejl från ordföranden. sjukt härligt. fick en fadder också, eller ja, jag valde väl honom själv. Lennart heter han, söt och charmig som få. men han är gift! så, så kan det va. :)

sen efter jag varit i stehag igår så var jag i örkelljunga och hämtade paul hos någon magnus. sånt teknikfreak. såg på film som på bio, mamma mia, med sjukt ljud. ashärligt var det. men vi var inte hemma förrän typ halv tre på natten. sen idag åt vi pizza från pizza king och sen kom tobbe och malin och vi såg på lite komiker på TV och spelade spel, kampen mellan kvinna och man och den här gången vann jag och malin, killarna vann ju på nyårsafton. haha. så nu står det 1-1.

nu ringde rickard nyss och sa att han var i ängelholm och han kom hit nyss, ska kolla en liten filmis. :) så ska vara social nu. kanske skriver lite sen när han gått igen. ciao!

pusspuss <3

då fortsätter vi då! hehe. rickard gick nyss. vi såg en liten mysig barnfilm - hjälp jag är en fisk! jag gillar den faktiskt och det gjorde han med. men vi kom fram till att små barn INTE ska se den, folk blir uppätna och blodet yr omkring. lite tyrann över det hela sen när en fisk får tag på elixiret. sjuk film egentligen men absolut sevärd om man gillar barnfilmer. det är inte riktigt samma kvalité som i disney-filmer men den är helt klart bra ändå!
sitter här och försöker dricka upp cidern som jag öppnade (alkoholfri dock, man kan minsann inte blanda alkohol med alvedon). hehe. tar nog en stund för jag är egentligen inte det minsta törstig. bara rastlös. och det är gosan med. hon går omkring här och vet inte var hon ska lägga sig, och hon kommer inte till ro någonstans. hon vill vara där man är hela tiden, helst så nära som möjligt och verkar hyperorolig. ärligt talat så tror jag att det händer snart. om inte nu i natt så imorgon under dagen. jag tror faktiskt det. annars så kommer jag nog att sova hemma imorgon efter jobb fast jag hade planerat att sova i svalöv. men jag vill inte missa när hennes ungar kommer ju. absolut inte. finns inte i min värld. tänk om dem kommer under tiden jag jobbar på mitt nya jobb på tisdag, då dör jag. det vill jag verkligen inte. och jag vill inte heller gå hem liksom för att katten ska få ungar. nejdå. så kan man inte göra. vi får hoppas på det bästa helt enkelt.

usch, har inte mått bra alls nu igår och idag. det var egentligen inte så bra att tobbe och malin kom innan. jag har typ legat och mått kass hela dagen. och jag var inte speciellt social då heller känner jag. kommer antagligen ligga hela dagen imorgon också och snyta mig och kränga alvedon som aldrig förr. tror jag har feber också. känner mig så hängig. det är lite sådär när man bor med någon, vill paul umgås med sin kompis tobbe kan jag ju inte hindra honom. menmen. får verkligen hoppas att jag börjar må bättre imorgon så jag inte är kass första dagen på nya jobbet, det hade inte varit så käckt.

imorgoneftermiddag när paul kommer hem måste vi köra till djuraffären och köpa sån salva till gosans sår som hon har fått på kinden efter hon har kliat sig, hon har sån tratt över huvudet nu för att hon inte ska klia upp det igen. läkningsprocessen kliar ju så det får aldrig läka förrän hon är där med klorna igen. stackars gumman. kan inte vara särskilt skoj att vara höggravid och orolig för att man ska föda samtidigt som man går omkring med en sån obekväm grej över huvudet. tycker lite synd om henne faktiskt. huvudsaken är väl att det är för ett gott ändamål.

nej nu måste jag lägga mig och försöka få lite sömn. kan inte vända på dygnet såhär bara för att jag har sovit typ hela dagen. vaknar nog om gosan behöver mig ändå. hoppas jag...

godnatt.

pusspuss <3


Jennie

Jag håller tummarna på att goasn kniper, tills antingen du eller Paulär hemma!

2009-01-26 @ 11:28:32

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0