7 januari 2009

vilken dag. nu har man fått ställa om efter helgen och jobba dagtid. jobbade hela dagen idag och sen hem och sova och nu sitter jag stationärt och ska göra det hela natten. sen är det bara hem och sova fyra timmar och sen tillbaka till arbetet på shell. suck. detta kommer blir något djävulskt jobbigt. men det är sånt man får ta.

har ju varit tvungen att söka ett annat jobb nu och idag pratade jag med dem och blev kallad till intervju så det är jag väldigt nöjd med. :) men det är heltidstjänsten som gäller annars kan jag lika bra stanna kvar där jag är.

vi har gjort ett par framsteg i hemmet också. har fixat förvaringsväskor till våra täcken så destädat blir ordning i skåpen. och skolådor till skorna, och i städskåpet har det blivit riktig ordning också. har hängt upp hyllor och fixat och donat. det ser riktigt välorganiserat ut nu. tror mamma blir helt imponerad när hon kommer och hälsar på nästa gång. det är inte utan att man längtar lite till den dagen faktiskt.

har köpt skåpet som vi ska ha i vardagsrummet nu men det gick lite åt helvete faktiskt. haha. eller ja, inte riktigt, paul får mecka till det så det blir bra. men kombinationen som vi fick hjälp att välja på IKEA fungerade inte riktigt. men vi ska nog ordna till det. paul är ju så händig. och det har man väl en jävla tur att han är. :)
ska lägga upp lite bilder på heeela hemmet sen när allt är HELT klart. och det är det ju snart. så fort skåpet är färdigt, och hyllan i datorrummet är uppe ovanför TVn, då är allt tipptopp. bara lite spotlights som ska upp ovanför sängen och ovanför TVn i datorrummet. sen kommer allt bli så oerhört najs. trivs faktiskt riktigt bra här i ängelholm med lägenhet och allt. men vi får se hur det blir sen OM jag nu får det andra jobbet hur vi gör. paul kanske ska börja jobba nere i malmö också. det är ju lite klabb nu i lågkonjunkturen, dem får ju skicka runt målarna på jobben som finns. men vi får se vad framtiden utvisar.

igår var vi hos pauls mamma på lite middag. det var faktiskt riktigt trevligt. pauls båda systrar och bror var också där. och madde såklart. träffade pauls systers barn för första gången. det var faktiskt första gången jag träffat allihop sådär på det viset. verkar inte alls som om det är någon vanlighet i hans familj att ses sådär. men det var trevligt. fick även varsin julklapp av pauls syster linnéa, varsin bok som handlade om sprit respektive vitaminer och mineraler. perfekt. men det kändes lite dumt eftersom vi inte hade köpt något. :S men det var ju bestämt sedan innan att ingen skulle göra det. men man kände ändå sig lite dum. madde och henrik blev jätteglad för deras julklappar som de fick av oss också. :)

och nu är det inte alls långt kvar för gosan. bara lite mer än två veckor, nästan tre. man ser riktigt hur tjock hon har blivit och det blir mer och mer för varje dag nu. nu går det fort! är så ivrig att jag kan spricka. ska bli såå spännande, har ju aldrig varit med om någon sånt innan. han vill verkligen att allt ska vara perfekt. kanske man försöker föör mycket emellanåt men man kan väl inte bli klandrad för det hoppas jag. det är ju verkligen det enda djuret jag varit såhäär fäst vid i hela mitt liv. har ju gillat andra djur oerhört mycket, men inget har varit som gosan. hon är knappt ett djur för mig, hon är som min dotter och vän. konstigt känns det att känna på det viset. men jag älskar gosan så oerhört mycket. hon är den finaste som finns i mina ögon!!! och hon har en sån underbart vacker personlighet. det går inte att INTE gilla henne. det är omöjligt.

fick hem bokningen av hotellet i göteborg idag på posten också. ska bli riktigt najs. längtar!

nu ska jag se en film hade jag tänkt. måste ju hålla mig vaken. :)

pusspuss <3


Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0