nu gör jag er besvikna

förlåt. men jag måste tyvärr göra er besvikna.
jag har haft massor för mig idag, men tyvärr så har jag inga bilder så detta blir ännu ett tråkigt inlägg med enbart enmassa text. såå, jag börjar från början.
i morsen, eller ja, i förmiddags när jag vaknade så visste jag att det var dags att stiga upp och käka en bra frukost för sen skulle jag och emilia iväg till åvarp och rida ut i skogen. såg fram emot det enormt mycket. så en brakfrukost blev det, inte jättestor men mer än jag brukar äta till frukost i alla fall. sen var det bara att sticka ner till källaren och byta om, förvarar mina ridkläder där nere för att det inte ska lukta häst i lägenheten. hihi.
sen kom emilia och hämtade mig och det bar iväg till klippan för vi skulle lämna elis hos hennes mamma. vilken otroligt snäll mamma hon har som alltid ställer upp, såna mammor är guld värda. min är precis likadan, ställer alltid upp när det väl gäller. tror inte hon skulle svika mig om jag verkligen skulle behöva henne enormt mycket.

väl i åvarp fick vi rida en pigg häst och en lat och tråkig häst. den lata och tråkiga tog jag, eftersom emilia är mer nybörjare så det var inte riktigt läge att hon skulle behöva kämpa riktigt, utan det var bättre för henne att bara kunna åka med. vi fick ut mycket mer av ridningen så sett, tänkte jag. :)
det var en supertrevlig ridtur i skogen och längs landsvägarna uppe på söderåsen. red dock in på en stig som vi inte skulle ha ridit in på. där var massa bålgetingar och sånt. en stack mig på låret, har skitont nu och det kliar. men mest oroad är jag för smärtan och att det börjar bli blått. har ju alltid varit lite överkänslig för det där med djurbett. både jag och pappa verkar ha oturen att alltid bli drabbade, dem gillar nog vårt blod eller något. haha.
men i alla fall, vi skyndade oss ut från den stigen fortare än kvickt, jag fick värsta paniken. brukar bli helt panikslagen när jag är i närheten av en geting annars, tänk då hur jag blev med en sån här som är tre gånger så stor och där man vet att det gör megamycket ondare att bli biten och att den kan vara farligt. usch, inte skoj alls.
det blev i alla fall en fika på hemvägen med delikato negerbollar. hihi. mums! det roligaste var ändå när emilia skulle hoppa på igen efter fikan. hästarna var ju så ivriga att gå iväg eftersom vi var på väg hemåt och hennes häst började gå och där hängde hon på magen över hästryggen och vi asgarvade båda två. men hon klarade att komma upp efter mycket om och men. men skoj såg det ut, ångrar som fan att jag inte tog med mig kameran och kunde få detta på bild. haha. men nästa gång vi ska dit så ska jag definitivt ta den med mig och fota lite. troligtvis blir det redan i nästa vecka, vi bestämde att vi ska försöka göra det lite oftare så förenar man nytta, nöje och träning på samma gång. :)

när vi sen hade varit och hämtat elis i klippan igen så körde vi hem till mig och åt mat. gjorde plättar till elis medan jag och emilia åt bakad potatis med varsin röra till. paul fick rester i form av spagetti och köttfärssås. snacka om restaurangverksamhet. hehe.

därefter åkte vi iväg upp till washacar och tvättade våra bilar. stod där med hinkar och svampar och massa olika sorters rengöringsmedel och putsdukar och younameit. det var faktiskt ganska skoj att tvätta bilen när man gjorde det så tillsammans. mycket roligare än att stå där själv och putsa.
min bil blev riktigt riktigt fin och den glänser så otroligt vackert på insidan, på utsidan också såklart men insidan luktar dessutom gottit. ska hålla den i sånt fint skick nu. har lite skavanker i lacken som jag tänkte ordna till innan vintern kommer så det ska jag försöka ta itu med nu i nästa månad.

efter biltvätten så körde vi först hem till emilia och jag duschade och så, sen till klippan för att lämna elis och sen en liten roadtrip som är en hemlighet. hihihihi. bara jag och emilia som vet. man vet aldrig om fel personer går in här och läser så därför låter jag det vara osagt. men det blev en roadtrip som var ganska rolig.
sen hem till emilia igen när roadtripen var slut och vi såg den nya wallander-filmen och pratade skit om våra liv och våra val och saker som vi ångrar m.m. riktigt trevligt. hon är verkligen en vän jag är superglad att jag har träffat och börjat umgås med. vi är så himla lika fast ändå inte. svårt att förklara hur jag menar. vi är så lika men har haft det på så olika sätt. jag vet inte hur jag ska förklara för det låter bara så fel här. hon är underbar helt enkelt.

nu har jag precis kommit hem och paul ligger och snarkar som en gris inne i sovrummet. såå söt han är när han sover. vill bara krypa ner hos honom och hålla om honom nu. och det ska jag minsann göra också. tänkte bara att jag får skriva ett blogginlägg först, för ju längre jag väntar med att skriva, desto längre blir ju inlägget eftersom jag har så otroligt mycket att berätta. så det är bättre att göra det direkt.

såå, nu ska jag bara släcka överallt. sen ska jag krypa ner i mín goa säng som älsklingen redan värmt upp till mig.

godnatt allihop!


felicia

hejhej:)
vet du vad åvarps nummer är?
och adress och sådär? :D jag och min kompis vill gärna dit och rida tillsammans.
och kan man ringa dit och beställa tid och häst?
jätte tacksam för svar! har letat runt på nätet i flera veckor efter information.
/ felicia

2012-10-04 @ 14:54:27
Bloggadress: http://fellee.devote.se

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0