liseberg - ett bra påhitt!

mm det är det verkligen. vi kom fram till det igår, att liseberg är ett väldigt bra påhitt. vi hade verkligen skitroligt. spökhuset var lätt roligast, det var jag och paul och ett par till som gick där inne, det roliga var att vi typ var beredda hela tiden och typ sa hej till dem som skulle skrämma oss innan dem hann göra det, flera gånger. superkul. :)
paul bara hallåja, annars?! till ett spöka och jag upptäckte ett, man såg hans besvikna min och han bara vinkade. haha. men det fick vi äta upp sen för sen var dem verkligen överallt. haha. men det var lätt det roligaste på hela dagen. det blev hur mycket skratt som helst.
en annan sak som är värd att nämna från gårdagen är att det finns en restaurang med pizza-buffé där man får äta hur mycket man vill, och vi tänkte att vi käkar där. men gud så illa det stället var. maten var definitivt inte speciellt god, det var bara tre sorters olika pizzor. sjukt äckliga. sen var servicen hur kass som helst. massor med servitriser och servitörer sprang omkring, vi hann äta upp en hel portion innan vi ens fick vår dricka, och ändå var det flera personer som jobbade där som bara stod med händerna i sidorna och gäspade och dem pratade med varandra och struntade i gästerna och, ja, det var sjukt dåligt. men det sa paul faktiskt till om när vi skulle betala. usch, ni som läser detta, ät aldrig där när ni besöker liseberg.
här kommer lite bilder från gårdagen!

ser ni så mycket folk som köade för att komma in? (innan öppningsdags)

lisebergs huvudingång (vi gick in andra hållet)

lunch på burger king direkt när vi kom dit

mysig barnkarusell (ser ni dem blå himlen?! kanonväder)

min fina paul inne på 3D-bion (skitkass var den, samma som förra året)

hellokitty-godis

visst är han finare när man för en gångs skull ställer upp på bild frivilligt?!

vi tar en paus på en bänk

älskling på bänken nedanför kanonens loop

lyckades fånga snabba kanonen i farten mitt i den blå himlen

jukebox - paul tjatade hela tiden att han ville åka i den gula amazonen

riktigt fräckt förkläde

ännu ett förkläde, men inte lika fräckt

texten på en body till bebisar, sjukt ball

spökhuset

kållerado, såå blöta vi blev

stolt vinnare av 2kg dumle

vilken min han har, sagoslottet är faktiskt kult, paul!

törnrosa

peter pan och kapten krok

aladdins lampa

kejsarens nya kläder

askungen

flumride, har nog aldrig blivit så blöt som jag blev den här gången,
och paul blev ännu blötare. haha.

vi hade som sagt en sjukt härlig dag tillsammans. och sen när vi kom hem såg vi två avsnitt av prisonbreak innan vi somnade. och gud så bra jag har sovit i natt.
bloggar mer senare idag, ska göra vid mig nu hade jag tänkt, och sen bege mig ut i det fina vädret!

pusspuss!


Emilia

Ni verkar ha haft en toppen dag.. Glad jag blir =) Det är alltis speciellt att hitta på saker bara som ett par.. Känns som man e så mycket närmare varann... Önskar er all lycka i 100 år =)

2009-06-24 @ 13:23:49
Bloggadress: http://mammatillelis.blogg.se/

Jennie

Åhhh, vad jag är avundsjuk. Jag vill oxå åka till Liseberg. Men det vill inte Jimmy. Han tycker inte om att åka karusell. Men får väl tjata lite till. Man kan ju faktiskt åka dit över dagen. Ha det bra.

2009-06-24 @ 18:22:51
Bloggadress: http://jennieskrypin.blogg.se/

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0