11 mars 2009

vilken mysig dag. solen skiner och det är inte alls kallt ute, har gått mellan lägenheten och tvättstugan i bara joggingdress, utan jacka. superhärligt.

i morse vaknade jag vid kvart i tolv (eller i middags får man väl säga) och såg ett sms på mobilen från pappa att jag skulle köra ut till ishallen och köpa ett inträdeskort till kvalserien till min lillebror och som den braiga syrran jag är så självklart gjorde jag det direkt. ville ju inte att dem skjulle ta slut. köpte även ett lock till snusdosan till paul. så snäll jag är. därefter körde jag in till netto och köpte grönsaker, köttfärs och mjölk. vi ska ju ha gäster imorgon i form av linda, jonas, amanda och ludvig så vi ska bjuda på tacos. :)
vill ju ha så färska grönsaker som möjligt, annars hade jag kunnat köpa dem i måndags när vi ändå var och handlade mat. men jag vill ha det så bra som möjligt.

sen stack jag hem, åt frukost och satte mig i soffan och såg lite desperate housewives och höll på att glömma tiden helt. bokade ju tvättid i morse, så vid tre sprang jag ner med all min tvätt som då inte var så mycket eftersom det inte var så längesen vi tvättade sist, eller rättare sagt jag. hehe. ;)
sen såg jag lite desperate housewives till, och nu sitter jag här och uppdaterar lite. ska strax springa ner och hänga upp tvätten och ladda en ny maskin. måste tvätta min uniform, blev ju inringd extra att jobba på lördag och jag har tagit hem den för att få den tvättad.

sen när paul kommer hem ska han städa det sista här hemma, jag tog ju vardagsrum, datarum och sovrum igår. så det är hans utrymmen som är kvar som ska bli klara. och det kan han göra medan jag lagar middag. spagetti och köttfärssås ska det bli. och min köttfärs som är så himla god. var så längesen, det var paul som gjorde köttfärs sist, inte för att den inte är god men jag gillar min egen bättre.
förhoppningsvis så hinner vi börja på en röj av förrådet också ikväll. förhoppningsvis.
där kommer man inte ens in längre. helt sjukt. och jag måste ändå leta fram min ridhjälm och mina ridskor och lite sånt om jag nu ska börja rida igen, så det är verkligen hög tid.

senare ikväll kommer det upp bilder på kattungarna som jag tagit idag. dem är såå söta. :)
men nu ska jag springa ner till tvättstugan och sen börja på maten. todelioo!


Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0