31 mars 2009

nu var det äntligen klart. pengarna kommer in på kontot på tisdag tror vi, så jag ska hämta min nya bil i nästa vecka. förhoppningsvis på tisdagen redan. :) vad jag längtar. känns så overkligt på något sätt. men saker kan fortfarande hända. man får inte se fram emot det för mycket för då bara händer det saker på vägen. menmen. vi hoppas att allt går enligt planerna.

nu har vi kommit in, paul och jag. vi har stått ute på parkeringen och putsat på kian. inte för att det är en jättevacker bil, men den blir mycket finare nu när man gjort massa vid den. jag har tagit den invändigt och tvättat den innan idag. nu körde vi med rubbing på lacken och putsade instrumentpanel osv så det blänker. det blev superbra.
har köpt massa saker till den idag som vi ska göra vid den med. glasfiberspackel, sampapper för bilar, gummispackel, säkringar, sprayfärg att fylla i stenskott med, lås- och gångjärnsolja och lite annat smått och gott som behövs. det kostade ju litegrann, men det gör ändå ett par tusen på bilen när jag ska sälja den. mer än jag la ut.
och nu orkade vi inte mer idag så imorgon ska vi fortsätta och då blir det att slipa ner rosten och spackla där och rubba lite till på lacken så man får fram den fina färgen. sen hinner vi nog inte mycket mer imorgon. sen är det besiktning på torsdag, och när paul kommer hem får han vaxa och måla med grundfärg över rosten osv. ja, vi har stora planer för den där kian minsann. men jag ska fan ha 15 000 för den. det hoppas jag verkligen att jag får också. menmen. man vet aldrig. man kanske får gå ner lite. men vi får se.

nu hade vi tänkt se en film och sen duscha. man blir smutsig av att mecka med bilen. hehe.

hejsvejs!


Sandra Gee

Hej gumman! Ett tag sen nU! Hur är det? Hoppas att allt är bra med diG? :)



Kram

Sandra Gee

2009-04-01 @ 13:01:00
Bloggadress: http://sandragee.blogspot.com

Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0