härliga muskelvärk

nu känner man verkligen att man har muskler i kroppen. träningen idag var jätterolig. egentligen kanske det inte var det, men jag tycker det eftersom jag saknat fotbollen så enormt mycket, då blir allt roligt helt plötsligt. hehe. det känns grymt skönt när träningen är slut också, när man är hur trött som helst. när man verkligen känner i kroppen att man har tränat. underbart är det. har saknat den här känslan.
när jag sen kom hem så spelade jag och paul badminton en stund på gräsmattan nedanför huset. gillar faktiskt att göra det. men det var vansinne med tanke på att jag nyss tränat. men strunt i det. hehe. känner bara att jag kommer ha värsta träningsvärken imorgon. men det är såå skönt.

efter att vi spelat klart och slått vårt rekord, (expanderade från 36 till 59. :) gick riktigt bra. och ändå höll vi inte på så länge) så körde jag bort till maxi och handlade lite förnödenheter som bröd, juice, pålägg, tacobröd osv. men även nya badmintonbollar. (eller hur dem nu kallas, jag säger bollar i alla fall). dem två som vi fick till racken var inte så bra. hehe. och den ena är dessutom redan sönder. 
körde även upp till wash-a-car och tvättade av bilen, för där var en enormt stor vit fläck av fågelbajs som kommit under tiden jag tränade. inte så roligt, men nu är bilen ren i alla fall. och det spelade egentligen inte någon roll för bilen behövde sig en avsköljning i vilket fall som helst, nu fanns det bara en anledning att ta itu med det direkt.

vi såg precis fråga olle och åt lite morötter och grovmacka. man måste ju äta efter att man har tränat har jag lärt mig. hehe. det är fan sjukt det programmet, men gud så underhållande.
nu sitter paul och meckar med datorn i vardagsrummet så jag kan inte ens se på film eller på TV, men det ska jag minsann göra sen när han har gått och lagt sig och somnat, måste ju mysa lite först. ;) jag måste ju ändå vara vaken ett par timmar till för imorgon ska jag jobba kväll på 7eleven och sen onsag och torsdag blir det nattjobb nere i lund, så måste ha dygnsrytmen ändrad nu. annars blir det bara helt fel.

nej minsann. nu ska jag kolla runt lite på internet och sen borsta tänderna och ta på mig pyjamas. godnattgodnatt!

pusspuss


Kommentarer

Ditt namn :
Kom ihåg mej ?
E-post : (bara jag som ser)

Blogg / Hemsida :

Varsågod, ordet är ditt :
ha en underbar dag!
RSS 2.0